شناسهٔ خبر: 62909100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۶۶ درصد قربانیان غزه زن و کودک هستند

روزنامه جوان

با تشدید محاصره غزه، جنگنده‌های صهیونیستی هم به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند و این جنایت‌ها جان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جمله بیش از ۷۰۰ کودک را گرفته است؛ جنایتی که حتی به بیمارستان‌ها و خبرنگاران خارجی هم رحم نکرده است. 

صاحب‌خبر -
 
 
عملیات «طوفان الاقصی» درحالی وارد دومین هفته خود شده است که رژیم صهیونیستی جنایات خود را در غزه تشدید کرده و با کشتار هزاران فلسطینی، فاجعه انسانی دیگری را در سرزمین‌های اشغالی رقم زده است. جنگنده‌های صهیونیستی دیروز هم برای هفتمین روز متوالی مناطقی از غزه را بمباران کردند که طی آن ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. به گزارش شبکه المیادین، وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن را شهید و هزار و ۱۸ نفر را زخمی کردند. وزارت بهداشت غزه از کشته شدن ۲ هزار و ۲۱۵ فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن و مجروح شدن ۸ هزار و ۷۱۴ تن دیگر از جمله ۲ هزار و ۴۵۰ کودک و هزار و ۵۳۶ زن از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به این شهر خبر داد که گفته می‌شود زنان و کودکان ۶۶ درصد شهدا و مجروحان را تشکیل می‌دهند. 
خلیل الدکران، رئیس سابق اتحادیه پرستاران غزه در گفتگو با المیادین تأکید کرد که در ساعات گذشته بیش از ۴۰۰ شهید پیدا شده است و بیشتر مجروحان و شهدا را کودکان، زنان و سالمندان تشکیل می‌دهند و بر لزوم اقدام جامعه بین‌المللی برای توقف این خونریزی تأکید کرد. سخنگوی دفاع از غیرنظامیان در غزه هم تأیید کرد که ۹۰ درصد از عملیات هدف‌گیری که توسط نیرو‌های اشغالگر انجام می‌شود، منازل و ساختمان‌های مسکونی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خاطرنشان کرد: «خدمه ما عمداً در طول عملیات امداد و نجات هدف قرار می‌گیرند.» این مقام غزه، با اشاره به اینکه صد‌ها شهید زیر آوار هستند و توانایی ما اجازه نجات آن‌ها را نمی‌دهد، گفت: «بسیاری از اجسادی که از زیر آوار بیرون می‌آوریم، ذغال شده‌اند یا سر بریده هستند.» 
 
خبرنگار المیادین در غزه هم گزارش داد که ده‌ها خانه در اردوگاه نصیرات با خاک یکسان شد و کشتار خانواده اللوح بزرگ‌ترین قتل عام در بیمارستان شهدای الاقصی بود. به گفته او، هنوز تعداد زیادی از شهدا شناسایی نشده‌اند، زیرا پیکر اکثر شهدایی که به بیمارستان منتقل می‌شوند، قطعه قطعه شده و سوخته است. 
به گزارش المیادین، سازمان ملل دیروز اعلام کرد: «حملات جنگنده‌های اسرائیلی علیه نوار غزه به تخریب ۵ هزار و ۵۴۰ خانه به صورت کامل و وارد آوردن خسارت به ۳ هزار و ۷۵۰ خانه دیگر منجر شده است.» آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) هم اعلام کرد، آب شرب ۲ میلیون تن در نوار غزه رو به اتمام است و این مسئله مرگ و زندگی است. این نهاد بین‌الملل همچنین اعلام کرد که در یک هفته گذشته نزدیک به یک میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. 
صهیونیست‌ها با اینکه از ساکنان غزه خواسته بودند از مناطق شمالی خارج شوند، اما به افرادی که در حال ترک غزه بودند هم رحم نکردند و گزارش‌های اولیه درباره هدف قرار گرفتن کاروانی از خودرو‌ها که به سوی جنوب غزه در حرکت بودند، از جمعه شب آغاز شده است. بی‌بی‌سی گزارش داد که این حمله در خیابان صلاح‌الدین رخ داده که یکی از دو مسیر تعیین‌شده برای خروج از شمال غزه است. در ویدئو‌هایی که از حمله به این خیابان منتشر شده ۱۲ جنازه قابل مشاهده است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکانی هستند که سن بعضی از آن‌ها احتمالاً بین دو تا پنج سال است. ولی وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان را ۷۰ نفر اعلام کرده است. از سوی دیگر، صهیونیست‌های افراطی که از تلفات گسترده خود توسط حماس به خشم آمده‌اند، خواستار نابودی تمام فلسطینیان شده‌اند. به گزارش الجزیره، «عزرا یاچین» کهنه سرباز ۹۵ ساله صهیونیستی دیروز در سخنانی مدعی شد: «ارتش اسرائیل باید شجاع باشد و همه فلسطینیان، زنان و کودکان و مادران‌شان را نابود کند و ما هیچ دلیلی برای زنده گذاشتن آن‌ها نداریم.» 
 جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌ها 
درحالی که حمله به بیمارستان‌ها طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است، اما رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را هم مورد هدف قرار می‌دهد. ارتش صهیونیستی از مدیریت بیمارستان کمال عدوان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های غزه خواست که آن را تخلیه کنند. مدیر این بیمارستان به الجزیره گفت که این درخواست ارتش صهیونیستی کاملاً با قوانین انسانی منافات دارد. این سومین بیمارستانی است که رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه آن شده است. قبل از آن هم از دو بیمارستان العوده و القدس در نوار غزه خواسته است که تخلیه شوند. به گزارش روزنامه القدس‌العربی، رژیم صهیونیستی، حملات خود را به تخلیه بیمارستان‌ها محدود نکرده، بلکه بیمارستان کودکان الدره در شرق غزه را نیز با بمب‌های فسفر سفید هدف قرار داد که باعث شد خدمه بیمارستان را تخلیه کنند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: «بیمارستان‌های این منطقه در این برهه حساس به هر کادر بهداشتی، هر تخت، هر قرص، هر اتاق عمل و هر خدمات بهداشتی نیاز مبرم دارند.» ارتش رژیم صهیونیستی با تخلیه بیمارستان‌ها قصد دارد تنها مکان امدادرسانی به غیرنظامیان را از بین ببرد و تلفات فلسطینیان را افزایش دهد. 
رژیم صهیونیستی که در حمله به غزه هیچ ملاحظاتی را در نظر نمی‌گیرد، همه افراد مستقر در این منطقه را هدف مشروع برای خود می‌داند. گزارش‌ها حاکی از این است که خبرنگار رویترز که در حال پوشش اخبار حملات ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان بود، به دست اشغالگران کشته شده است. همچنین، شش خبرنگار دیگر رویترز، الجزیره و خبرگزاری فرانسه نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر، گزارشگران بی‌بی‌سی که حمله به رژیم صهیونیستی را پوشش می‌دادند، پس از اینکه پلیس در شهر تل‌آویو آن‌ها را متوقف کرد، مورد حمله و آزار قرار گرفتند و سپس بازداشت شدند. ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار اخبار جنایات این رژیم در رسانه‌ها نگران است و سعی دارد همه خبرنگاران را از سرزمین‌های اشغالی بیرون کرده و جنایات خود را علیه فلسطینیان در سکوت خبری انجام دهد.

نظر شما