شناسهٔ خبر: 62907919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حرکت غزه تا پیروزی کامل به پیش خواهد رفت

روزنامه جوان

رهبر معظم انقلاب در دیدار رهبر جنبش اسلامی نیجریه: قضایای روز‌های اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان دل انسان را مجروح می‌کند، اما بخش دیگری از این قضایا نشان‌دهنده قدرت باورنکردنی اسلام در فلسطین است با لطف خداوند این حرکتی که در فلسطین آغاز شده منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد

صاحب‌خبر -

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز در دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر وی، با قدردانی از مجاهدت‌های وی و خانواده‌اش، قدرت روزافزون اسلام در جهان به‌رغم توطئه‌های گسترده را نتیجه مجاهدت‌ها دانستند و با اشاره به شرایط فلسطین اشغالی، و به‌ویژه غزه گفتند: امروز یکی از مظاهر قدرت اسلام همین مسائلی است که در فلسطین در حال روی دادن است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان تأکید کردند: قضایای روز‌های اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح می‌کند، اما بخش دیگری از این قضایا نشان‌دهنده قدرت باورنکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.
کمک به مردم فلسطین وظیفه همه دنیای اسلام
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل نظام اسلامی در ایران و شکل‌گیری حکومتی بر مبنای تفکر اسلام سیاسی بعد از قرن‌های متمادی را یکی از وجوه قدرت اسلام برشمردند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی از زمان تأسیس تاکنون روز به روز قوی‌تر شده و در آینده نیز قوی‌تر از حال، خواهد شد. ایشان فعالیت‌های اسلامی در دنیا را روز به روز در حال گسترش خواندند و افزودند: امروز حرکت اسلامی در نقاط مختلف دنیا همچون آفریقا، آسیا، اروپا و شمال امریکا درحال گسترش است و با عنایت خداوند، موفقیت‌های این حرکت با قدرت بیشتری ادامه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود دیدار با شیخ زکزاکی و خانواده وی را بسیار خوشحال کننده خواندند و خطاب به آنان گفتند: شما مصداق مجاهد حقیقی فی سبیل الله هستید و امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.
شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی در نیجریه و همسر وی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی فراوان از این دیدار، احساسات خود را غیرقابل توصیف خواندند و گفتند: امیدواریم با دعا‌های جنابعالی و تلاش‌ها و مجاهدت مسلمانان، اسلام روز به روز گسترش بیشتری بیابد. رهبر معظم انقلاب در حاشیه دیدار خود با شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی، دو انگشتر را به عنوان هدیه به این خانواده مجاهد اهدا کردند.
شیخ ابراهیم زکزاکی و سابقه تبلیغی او
ابراهیم زکزاکی (زاده ۱۳۳۲ ش)، که برخی به او لقب امام خمینی آفریقا داده‌اند، روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی، شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشور‌های همسایه آن تأسیس کرد. او همچنین مؤسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است.
چنان‌که خود گفته، وی هم‌زمان با انقلاب اسلامی در ایران (۱۳۵۷)، تبلیغ دینی را در نیجریه با جذب ده‌ها نفر آغاز کرد و تعداد پیروان اهل بیت (ع) در نیجریه، در دهه ۱۳۹۰، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تن رسیده است.
سه فرزند زکزاکی، در حمله نیرو‌های نظامی نیجریه به راهپیمایی روز قدس ۱۳۹۳، به شهادت رسیدند. همچنین زکزاکی، در جریان حمله نیرو‌های ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در سال ۱۳۹۴ بازداشت و زندانی شد. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در ۶ مرداد سال ۱۴۰۰ شمسی (۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱) از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.
اولین خروج شیخ «ابراهیم زکزاکی» بعد از سال‌ها بیماری که پس از حمله دولت نیجریه زخمی و به بیماری‌های سخت دچار شده بود، برای معالجه‌ای بود که با فشار سازمان‌های بین‌المللی و ملت‌های مسلمان به دولت نیجریه، حکومت نیجریه را ناچار به موافقت برای خروج وی به مقصد هند کرد و چهارشنبه هفته گذشته با حضور در تهران برای دومین بار از این کشور خارج شده است.
شیخ ابراهیم زکزاکی صبح چهارشنبه هفته گذشته پس از ورود به تهران و با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشت سال اخیر من و خانواده‌ام مورد امتحان الهی قرار گرفته بودیم و ما همیشه در حال آزمایش هستیم و طبق آیات قرآن که می‌فرمایند فکر نکنید که ما شما را رها کرده‌ایم بلکه شما همیشه در حال آزمایش هستید، ما در این سال‌ها آزمایش‌های سختی پس دادیم و بحمدالله پیروز شده‌ایم.
رهبر شیعیان نیجریه ابراز امیدواری کرد که تحول اسلامی را در امریکا و اروپا ایجاد کنیم. وی گفت: امیدوار هستیم که انقلاب اسلامی ایران بتواند با مشی خود در همه دنیا تغییراتی ایجاد کند که زمینه برای ظهور هر چه زودتر حضرت مهدی فراهم شود. شیخ زکزاکی شخصیتی است که شش فرزند خود را در راه تبلیغ تشیع از دست داد، اما هیچ گاه از پای ننشست. حال او پس از تحمل شش سال حبس در زندان‌های نیجریه، آزاد شده و پس از گذشت دو سال به ایران آمده است.

نظر شما