شناسهٔ خبر: 62903828 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست‌ نهادهای فلسطینی و بین المللی برای کمک های انسانی به غزه و توقف حملات

تهران-ایرنا- درپی تداوم اقدامات جنایتکارانه و غیر انسانی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نهادهای فلسطینی و بین‌المللی خواستار ورود جامعه بین المللی به این مسئله و توقف این اقدامات و کمک های انسانی به این منطقه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم برای جلوگیری از اجرایی شدن تصمیم اسرائیل مبنی بر تخلیه بیمارستان قدس در غزه مداخله کند.

آنروا: مردم سرپناه ندارند

در همین حال، آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز درباره وضعیت فاجعه‌بار نوار غزه درپی تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد:جمعیت عظیمی از شهروندان در خیابان‌ها می خوابند؛ چراکه جایی برای پناه دادن به آنها وجود ندارد.

آنروا در این باره گزارش داد: به طور نسبی، دیگر قادر به جذب تعداد آوارگان نیستیم.

در این بیانیه آمده است: ما از اسرائیل می‌خواهیم که اخراج اجباری ساکنان غزه را متوقف کرده و ضرب‌الاجل‌های تعیین شده برای بیمارستان‌ها را لغو کند.

گروه‌های فلسطینی: سازمان ملل به وظایفش عمل کند

گروه‌های فلسطینی نیز در بیانیه‌ای در این باره تاکید کردند: از سازمان ملل و صلیب سرخ می‌خواهیم که مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال غزه بر عهده بگیرند.

در این بیانیه آمده است: از رئیس‌جمهور مصر می‌خواهیم تا تلاش کند مجروحان برای درمان به بیمارستان‌های مصر برسند.

گروه هیا مقاومت فلسطین در ادامه تاکید کردند: ما بر اتحاد ملت فلسطین و حق آنها برای مقاومت در برابر اشغالگری تاکید می‌کنیم.

سازمان ملل: اسرائیل به قوانین انسانی احترام بگذارد

همچنین «فلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در سخنانی در این باره تاکید کرد: باید به قوانین انسانی بین المللی احترام گذاشته شود و به سازمان ملل اجازه ارسال کمک به نوار غزه داده شود.

وی گفت: ما خواستار برخورداری آنروا از کمک‌ها و حمایت‌های لازم برای انجام ماموریت‌های حیات بخش خود هستیم.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به هشتمین روز خود و کسب پیروزی های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن های رژیم اسراییل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

نظر شما