شناسهٔ خبر: 62899779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون استان:

بیش از ۶۰ هزار خانوار همدانی با کالابرگ الکترونیک خرید کردند

بنت الهدی نوری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار همدانی مشمول استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی هستند، گفت: تاکنون ۶۰ هزار و ۲۴۳ خانوار همدانی از طریق کالابرگ الکترونیک خرید کردند.

صاحب‌خبر -

یوسف شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تا این مرحله از اجرای طرح دهک‌های یک تا هفت مشمول استفاده از مزایای ۱۲۰ هزار تومان افزایش یارانه به شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید به صورت الکترونیکی هستند؛ اظهارکرد: از مجموع یک‌میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۱۷ نفر جمعیت استان همدان یک‌میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۸۴ نفر شامل ۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار در استان مشمول استفاده از این طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰ هزار و ۲۴۳ خانوار با ۱۳۴ هزار و ۱۶۶ تراکنش از طریق طرح کالابرگ الکترونیک خرید کرده‌اند.

وی هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را کمک به هدفمندی یارانه‌ها، مدیریت نقدینگی در بازار، کنترل تورم، کمک به معیشت اقشار نیازمند و کنترل و مدیریت فاصله تورمی کالاهای اساسی دانست و تصریح کرد: کالاهای هدف شامل شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت، مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند، شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: در صورت خرید الکترونیکی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌های مجری این طرح، به صورت اتوماتیک به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان به یارانه خانوارها افزوده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۰۲ شعبه شامل ۱۶۲۵ صندوق و ترمینال فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنفی استان در حوزه شهری و روستایی در حال ارائه خدمات در قالب اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه در مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی که از روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ آغاز شده است، تمام خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول افزایش یارانه شدند، یادآور شد: در این طرح یارانه تمام خانوار دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: استفاده از این طرح کاملاً اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه (هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم ۳۰۰ هزار تومانی) خود برای خرید کالابرگ است که پس از خرید ۲۰۰ هزار تومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آنها فراهم می‌شود.
 

ردیف عنوان کالا واحد مقدار قیمت مبنا هزینه خرید سبد مبنا
۱ شیرکم چرب بطری(لبنیات) لیتر ۳

۱۸,۰۰۰

۵۴۰۰۰
۲  پنیر (لبنیات) بسته ۴۰۰ گرمی ۱ ۳۷,۰۰۰ ۳۷۰۰۰
۳ ماست کم چرب(لبنیات) دبه ۲.۵ کیلویی ۱

۴۹,۸۰۰

۴۹۰۰۰
۴ تخم مرغ کیلو ۱ ۴۲,۰۰۰ ۴۲۰۰۰
۵ گوشت مرغ ماشینی کیلو ۲

۶۰,۰۰۰

۱۲۰۰۰۰
۶ روغن مایع بسته ۸۱۰ گرمی ۱ ۵۵,۰۰۰ ۵۵۰۰۰
۷ ماکارانی بسته ۷۰۰ گرمی ۱ ۱۸,۰۰۰ ۱۸۰۰۰
۸ برنج کیلو ۲ ۴۰,۰۰۰ ۸۰۰۰۰
۹ قند و شکر کیلو ۰.۵ ۲۳,۰۰۰ ۱۱۵۰۰
۱۰ حبوبات کیلو ۱.۲ ۳۰,۰۰۰ ۳۶۰۰۰
۱۱ گوشت مجمد گوساله کیلو ۰.۵ ۱۸۰,۰۰۰ ۹۰۰۰۰
جمع کل ۵۹۳.۳۰۰

انتهای پیام

نظر شما