شناسهٔ خبر: 62892101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت‌الاسلام کوهی در گفت‌وگو با تقریب:

مدعیان ایمان باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که خود از مؤمنان و اهل ایمان دفاع کند و بنابراین کسانی که ادعای ایمان دارند باید از فلسطین دفاع کنند چون مردم فلسطین برادران دینی ما هستند.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام ولی‌الله کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دلایل حمایت از قدس شریف توسط جهان اسلام اظهار داشت: مسلمانان و برادران دینی در فلسطین گرفتار برخی مشکلات و ظلم و تجاوز هستند و رژیم کودک‌کش صهیونیستی ۷۰ سال به بهانه‌های مختلف و به صورت شبانه‌روزی علیه این ملت مظلوم حمله‌ور شدند.
 
وی تصریح کرد: پس از ۷۰ سال برادران جهادی در حماس و گردان‌های بیت‌المقدس در مقابل اسرائیل ایستاده و یک عملیات پس از هفت دهه شکل گرفته و با این همه شهدا که در مسیر آزادی قدس شریف تقدیم شد، عملیات منظم را برای نخستین بار انجام دادند.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به آیه یک سوره مبارکه اسرا گفت: شب معراج زمانی که پیامبر(ص) از مسجدالاقصی عروج یافت خداوند فرمود آنجا را برای شما مقدس قرار دادیم و بنابراین مسلمانان آموختند که از مکان‌های مقدس خود دفاع کنند تا این مکان‌ها به دست دشمن نیفتد.
 
وی تصریح کرد: همچنین دشمنی مانند یهود صهیونیست شدیدترین عداوت را نسبت به مسلمانان روا داشته و بنابراین جهان اسلام وظیفه دارند که از مؤمنان و برادران دینی خود در فلسطین دفاع کنند چون حق اخوت و برادری نیست که در ایران با امنیت کامل نشسته اما مردم مظلوم فلسطین زیر توپ و گلوله و موشک باشند.
 
ماموستا کوهی افزود: اگر مسائل خارجی اجازه می‌داد هم‌اکنون ملت ایران ۱۰ بار قدس را آزاد کرده بودند و در طول تاریخ اسلام، قدس دوبار آزاد شده، یک بار به دست خلیفه دوم و بار دوم به دست صلاح‌الدین ایوبی و بار سوم به دست سربازان امام خامنه‌ای در ۵۰ کیلومتری قدس، جبهه مقاومت آماده گرفتن قدس شریف هستند و با عنایت خداوندی به زودی قدس آزاد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که خود از مومنان و اهل ایمان دفاع کند و بنابراین کسانی که ادعای ایمان دارند باید از فلسطین دفاع کنند چون مردم فلسطین برادران دینی ما هستند.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین یکی دیگر از دلایل لزوم دفاع از فلسطین، مبارزه با طاغوت زمان است و در طول تاریخ انبیای الهی از آدم تا خاتم با طاغوت زمان مبارزه کردند و همه پیامبران در مسیر مبارزه با طاغوت به شهادت رسیدند و خوشبختانه امروز نیز پرچم مبارزه با طاغوت در دست جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایران طلایه‌دار مبارزه با استکبار جهانی و طاغوت است.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی به معنای دقیق کلمه جزو طاغوتیان هستند و آنها به هر کشوری به ویژه کشورهای اسلامی وارد شدند آن کشور ویران شده است و یهود بنا دارد که کمر اسلام را بشکند و اسلام را از روی زمین بردارند اما هرگز نور الهی خاموش نمی‌شود و هر روز در اروپا به تعداد مسلمانان افزوده می‌شود.
 
 انتهای پیام/

نظر شما