شناسهٔ خبر: 62891092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حمله زمینی به غزه چقدر محتمل است؟

به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با موانع بزرگی برای ورود زمینی و ‌اشغال نوار غزه روبه‌رو هستند، تا آنجا که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت حمله زمینی به غزه ممکن است که «اسرائیل» را با خطری موجودیتی روبه‌رو کند.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های عبری زبان به کمک غرب، طی یک مانور تبلیغاتی و با هدف حفظ روحیه ارتش شکست خورده رژیم صهیونیستی از ‌اشغال دوباره نوار غزه سخن می‌گویند. رصد تحولات میدانی نیز حاکی از برخی تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در پشت مرزهای غزه است. معاریو تعداد نیروهای حاضر در پشت مرزهای غزه را تا 100 هزار نفر اعلام کرده و همزمان افزوده است که 300 هزار نیروی ذخیره دیگر نیز فراخوانده شده‌اند. بارسنگین شکست بی‌سابقه رژیم صهیونیستی از یک گروه مقاومت باعث شده تا فشار زیادی روی رهبران تل‌آویو برای ورود زمینی به نوار غزه و ‌اشغال دوباره آن وجود داشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با موانع بزرگی برای ورود زمینی و ‌اشغال نوار غزه روبه‌رو هستند، تا آنجا که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت حمله زمینی به غزه ممکن است که «اسرائیل» را با خطری موجودیتی روبه‌رو کند.

در عین حال مهم‌ترین موانع ورود زمینی صهیونیست‌ها به نوار غزه را در موارد ذیل می‌توان بررسی کرد:

ضربه طوفان الاقصی به بدنه ارتش: ضربه ای که رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی متحمل شد موازنه و معادله قدرت را تغییر داد و بازدارندگی ارتش اسرائیل را زیر سوال برد و این درحالی است که حیات این رژیم وابسته به قدرت ارتش می باشد و باید  اعتمادی که مردم  ارتش رژیم صهیونیستی بازگردد، پس از طرف اسرائیل ناچار خواهد بود برای تغیییر معادله جنگ به غزه حمله کند و این حالت تنها در صورتی محقق خواهد شد که حماس بطور کامل در نوار غزه نابود شود و سازمان رزم نظامی مقاومت بطور کامل از بین برود.به نظر تحلیگران مسائل بین الملل تنها مسیر ترمیم بازدارندگی و بازگشت آبروی رژیم صهیونیستی حمله به غزه می باشد.

تلفات گسترده به دلیل پیچیدگی جنگ شهری: حماس زمانیکه عملیات بزرگ طوفان الاقصی را آغاز کرد به تبعات آن آگاه بود و حتی برای حمله زمینی این رژیم به نوار غزه برنامه ریزی های را داشته است. بطوریکه بیش از 80هزار نفر نیروی رزمنده آماده مقابله به رزم در  کمینگاه ها و مناطقی و کوچه های باریکی این منطقه قرار گرفته اند که می تواند قتلگاهی برای  سربازان اشغالگر صهیونیستی باشد. نوار غزه یک منطقه بسیار متراکم با ساختمان‌ها و آپارتمان‌های چندین طبقه است. نکته دیگر این است که ستون اصلی فقرات رژیم صهیونیستی تانک های مرکاوا هستند بطوریکه حماس باقدرت نظامی خود توانست تعداد زیادی از آنها را در همان روزهای ابتدایی عملیات از بین ببرد. امروز تک تک کوچه های غزه باتلاقی برای صهیونیست ها می باشد چراکه حماس با موشک ضدزره و هوایی و زمین های مین گذاری شده آماده پذیرایی از اسرائیلی ها خواهد بود.

فشارهای محور مقاومت به صهیونیست ها: امروز اگر سازمان رزم حماس در معرض خطر قرار گیرد طبیعتا حزب الله لبنان با توجه به شرایط داخلی لبنان وارد عرصه نبرد میدانی نخواهد شد اما اگر حماس در معرض نابودی قرار بگیرد محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران، سوریه، لبنان، عراق و یمن اجازه نخواهند داد این پایگاه استراتژیک و مهم از دسترسخارج شود. اسرائیل به دنبال کنترل کامل بر نوار غزه است و در صورت تسلط بر آن این منطقه را به نیروهای چند ملیتی و یا تشکیلات خود گردان خواهد سپرد و ایران اجازه این کار را نخواهد داد.

نظر شما