شناسهٔ خبر: 62887823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دقایقی قبل:

امیرعبداللهیان با رئیس مجلس لبنان دیدار کرد

وزیر خارجه کشورمان با رئیس مجلس لبنان در بیروت دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای امروز ( جمعه، ۲۱ مهرماه) خود با مقامات لبنانی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان هم دیدار و به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش و تلاش‌های نبیه بری در صحنه مسائل داخلی ‌‌منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل مسئله فلسطین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان از نقش حمایتی همیشگی آقای بری از مقاومت تشکر کرد و با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جاری در روند سیاسی داخلی لبنان، گفت: با توجه به جایگاه مهم لبنان در منطقه، ثبات و امنیت لبنان از اولویت های بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران است و ایران از استقرار امنیت و ثبات لبنان حمایت می کند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین نیز گفت: طوفان‌ الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملا فلسطینی و واکنشی طبیعی به افراطی گری مستمر رژیم صهیونیستی بود.

امیرعبداللهیان حمایت آمریکا و اروپا از جنایات جاری رژیم صهیونیستی در عین اعتراف آنان به افراطی گری نتانیاهو و رفتارهای تحریک آمیز او را، اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد و‌ گفت: دعوت دیگران در منطقه به خویشتنداری از یک سو و حمایت همه جانبه از رژیم غاصب اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی از سوی دیگر، رفتاری متعارض و ناقض ادعایی است که می گویند ما خواهان توسعه دامنه جنگ و درگیری نیستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را اولویت اول و فوری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را ارائه کرد و ضمن پیگیری این ایده، از ابتکارات کشورهای اسلامی حمایت می کند.

نبیه بری: همه کشورهای اسلامی مسئول حمایت از فلسطین هستند

آقای نبیه بری نیز در این دیدار آخرین وضعیت روند و تحولات سیاسی لبنان را مورد اشاره قرار داد.

وی با تشکر و اعلام حمایت از تلاشها و ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم غزه، گفت: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، غیرقابل باور است و رژیم صهیونیستی کشتارهای بیرحمانه ای را در حق کودکان و زنان و سالخوردگان و همه شهروندان انجام می دهد و زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و درمانی و نیز مساجد غزه را تخریب می کند که باید این روند متوقف شود.

وی حمایت از فلسطین را مسؤلیتی همگانی و مسئولیت همه کشورهای اسلامی دانست./

پایان‌پیام

نظر شما