شناسهٔ خبر: 62884998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ارتش اسرائیل خواستار خروج «تمام غیرنظامیان از غزه» به جنوب شد؛ حماس: خانه‌های خود را ترک نکنید

اسرائیل خواستار خروج بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه ظرف ۲۴ ساعت آینده شد. به نظر برخی ناظران، هشدار اسرائیل می‌تواند نشانه‌ای از تهاجم زمینی به شمال نوار غزه و عملیات زمینی قریب الوقوع اسرائیل باشد . حماس در واکنش به بیانیه ارتش اسرائیل از ساکنان شمال غزه خواسته است خانه های خود را ترک نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در هفتمین روز از شعله‌ور شدن آتش درگیری اسرائیل و فلسطینی‌ها، اسرائیل از ساکنان نوار غزه خواست تا مناطق شمالی را تخلیه کنند.

ارتش اسرائیل، امروز جمعه ۲۱مهر در بیانیه‌ای از «همه ساکنان شمال غزه خواست تا خانه‌هایشان را تخلیه کرده و برای حفاظت از خود به سمت جنوب حرکت کنند.»

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ارتش اسرائیل همچنین تصریح کرد که تا زمانی که اطلاعیه دیگری مبنی بر اجازه بازگشت صادر نشود، اهالی این منطقه نمی‌توانند بازگردند.

در ادامه همین بیانیه با تاکید بر این که ارتش، طی روزهای آینده، عملیاتی را در شهر غزه انجام خواهد داد، به ساکنان غزه دستور داده شد به منطقه حصار مرزی با اسرائیل، نزدیک نشوند.

آویخای آدرعی، سخنگوی ارتش در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گفت: «اسرائیل از همه ساکنان شهر غزه می‌خواهد، خانه‌های خود را تخلیه کرده و در جنوب دره غزه مستقر شوند. او ادامه داد: «عوامل خرابکار حماس در داخل شهر غزه در تونل‌های زیر خانه‌ها و ساختمان‌های مملو از ساکنان، پنهان شده‌اند و شما باید برای حفظ امنیت شخصی خود و خانواده‌هایتان به جنوب بروید.»

به نظر برخی ناظران، هشدار اسرائیل می‌تواند نشانه‌ای از تهاجم زمینی به شمال نوار غزه و عملیات زمینی قریب الوقوع اسرائیل باشد.

شماری هم آن را فراخوانی برای خالی‌کردن غزه از ساکنان آن به منظور سوق‌دهی آنها به سمت جنوب، در نزدیکی مرز مصر دانستند.

تخلیه شمال غزه به معنای انتقال حدود نیمی از جمعیت تقریباً 2.2 میلیون نفری نوار غزه به منطقه پرجمعیت جنوبی در بحبوحه محاصره شدید غزه از دوشنبه گذشته است. حماس در واکنش به بیانیه ارتش اسرائیل از ساکنان شمال غزه خواسته است خانه های خود را ترک نکنند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما