شناسهٔ خبر: 62881348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور رئیسی انجام شد؛

بهره برداری از ۱۰هزار ۲۰۰ واحد مسکن در فارس

در دومین سفر رئیس جمهور به فارس ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح و عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد در شهر جدید صدرا، امروز آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت اله رئیسی در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا با بیان اینکه استان پهناور فارس ۳۷ شهرستان دارد گفت: هیچ استانی در کشور نیست که اینقدر شهرستان داشته باشد بنابراین نیاز است برای کسانی که توانایی ساخت مسکن دارند با همکاری استانداری، بنیاد مسکن انقلاب، راه و شهرسازی، سپاه و دیگر سازمان‌ها و اداره‌ها زمین، تسهیلات و مصالح تامین و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان تامین زمین در نهضت ملی مسکن در استان فارس برابری می‌کند با کل کشور ادامه داد: امروز ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در اختیار مردم استان فارس قرار می‌گیرد.

رئیسی با تاکید بر تلاش جهادی در نهضت ملی مسکن افزود: امروز بیش از ده هزار واحد مسکونی تحویل مردم داده می‌شود.

آماده‌سازی ۱۶۴۹ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در فارس

وزیر راه و شهرسازی  نیز در این مراسم گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم که هم در بخش زمین، هم در بخش الحاق به محدوده‌های شهری، هم در بخش روستایی عرضه قابل توجهی باشیم تا در کنار پاسخ به متقاضیان، قیمت بازار را هم کنترل کنیم.

مهرداد بذرپاش  با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار واحد در شهر صدرا با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است گفت: از امروز هم ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی در استان شروع می‌شود. 

وی از آماده‌سازی ۱۶۴۹ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در فارس خبر داد.

بذرپاش از افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: امروز علاوه بر آزاد راه شیراز اصفهان که روز گذشته افتتاح شد، ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه نیز افتتاح می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد.

بذرپاش با بیان اینکه به گواه آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، نرخ رشد بخش مسکن و ساختمان در بهار پارسال منفی بود در حال که امسال به مثبت چهار رسیده است، یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت زمین و مسکن را عرضه بیشتر دانست و گفت: در همه کالا‌ها از جمله زمین و مسکن هرچه عرضه بیشتر باشد قیمت کنترل شده‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هشت سال قبل از دولت سیزدهم یک انباشتگی تقاضا در بخش مسکن داشتیم و به گواه آمار‌ها عرضه حداقل بود و یک پیک قیمتی تجربه کردیم که این یک اتفاق ناگوار بود، تصریح کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم که هم در بخش زمین، هم در بخش الحاق به محدوده‌های شهری، هم در بخش روستایی عرضه قابل توجهی باشیم تا در کنار پاسخ به متقاضیان، قیمت بازار را هم کنترل کنیم.

نظر شما