شناسهٔ خبر: 62880664 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

گزارش آنا از هفتمین روز «طوفان الاقصی»؛

مهلت دوساعته بیمارستان «العوده» غزه برای تخلیه/آمریکا: نشانه‌ای از حضور سایر بازیگران در مناقشه نیست

بعد از گذشت یک هفته از غافلگیری تل‌آویو از سوی نیروهای مقاومت، به نظر می‌آید که جبهه صهیونیسم با جعل روایت و دروغ‌پردازی، حمایت دیپلماتیک غرب را به دست آورده و می‌خواهد ناکامی عملیاتی-اطلاعاتی خود را با انتقام‌جویی از مردم غزه جبران کند.

صاحب‌خبر -

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک هفته از آغاز طوفان غافاگیرکننده الاقصی و رویارویی حماس و رژیم صهیونیستی گذشت. طی این مدت، رژیم اشغالگر بدترین تلفات انسانی خود را طی ۵۰ سال گذشته تجربه کرد و البته، به تلافی این ناکامی عملیاتی- اطلاعاتی بزرگ و با توجه به اینکه موضع برتر را در مواجهه با نیروهای مقاومت از دست داده، به دنبال انتقام گرفتن از مردم بی دفاع غزه است و در این میان از جعل روایت و نشر مطالب خلاف واقع هم غافل نمانده است.

همزمان، تلاش‌های دیپلماتیک برای ممانعت از گسترش دامنه جنگ وجود دارد حال آنکه ایران درباره تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی و پاسخ کشورهای اسلامی هشدار داده است.

در ادامه این هشدار، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، احتمال باز شدن جبهه‌های دیگر علیه صهیونیست‌ها را رد نمی‌کند.

وی که برای رایزنی‌ها به عراق و لبنان رفته و سفر به سوریه را هم در پیش دارد، در این باره گفت: برخی از مقام‌های غربی از من پرسیدند آیا امکان گشایش جبهه‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد. گفتم که در شرایط ادامه جنایت جنگی صهیونیست‌ها هر احتمالی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

گزارش تحولات فلسطین اشغالی، غزه و واکنش‌ها به عملیات طوفان الاقصی را با خبرگزاری آنا دنبال کنید:

*سازمان ملل: یک کریدور برای کمک به غزه باز شود

دبیرکل سازمان ملل با توجه به وخامت خطرناک اوضاع غزه، از لزوم ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای کمک به مردم غزه سخن گفت.

*رژیم صهیونیستی به بیمارستان العوده غزه ۲ ساعت مهلت داد

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به مهلت ۲ ساعته اسرائیل برای تخلیه بیمارستان العوده غزه، تجدید نظر در این تصمیم را خواستار شد و هشدار داد که جابجایی جان بیماران را به خطر می‌اندازد.

*کاخ سفید: نشانه‌ای از پیوستن سایر بازیگران به مناقشه اسرائیل و حماس وجود ندارد

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سایر بازیگران به دنبال پیوستن به مناقشه اسرائیل و حماس و گسترش درگیری‌های جاری هستند، وجود ندارد.

*حمله پهپادی اسرائیل به حزب الله لبنان

ارتش اسرائیل از حمله پهپادی به مواضع حزب الله لبنان خبر داد.

*ارتش اسرائیل از عملیات زمینی محدود در غزه خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی می گوید که تانک ها و پیاده نظام وارد غزه شده اند.

*رویترز: عربستان فشار آمریکا برای محکوم کردن حماس را رد کرد

منابع آگاه می‌گویند که تلاش یک هفته‌ای آمریکا برای ترغیب ریاض به محکوم کردن حماس به دلیل طوفان الاقصی نافرجام بوده است.

*اینترنت غزه از امشب قطع می‌شود

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعت ۱۲ امشب، اینترنت در سراسر نوار غزه قطع می‌شود.

*رژیم صهیونیستی، کرانه باختری را منطقه نظامی بسته اعلام کرد

منابع خبری اعلام کردند که این تصمیم برای اتخاذ عملیات نظامی و اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری گرفته شده است.

*رویترز: عربستان توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به تأخیر انداخت

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان برنامه‌های تحت رهبری آمریکا برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را به تاخیر انداخته است.

*اصابت مستقیم موشک‌های مقاومت به تل‌آویو

منابع صهیونیستی، عصر امروز جمعه خبر دادند که موشک‌های نیروهای مقاومت فلسطین به مناطقی در جنوب و مرکز تل‌آویو اصابت کرده است.

نیروهای امدادی رژیم صهیونیستی به رسانه‌های این رژیم خبر دادند به دنبال اصابت این موشک‌ها، چند شهرک‌نشین مجروح شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز همزمان با این گزارش خبر داد در پی این حمله موشکی، شماری از شهرک‌نشینان زیر آوارها گیر افتاده‌اند.

*تازه‌ترین آمار از شمار شهدا

شمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الأقصی تاکنون به ۴۴ نفر رسید و علاوه بر آن بیش از ۷۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. 

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای نوار غزه را ۱۷۹۹ و تعداد زخمی‌ها را ۶۳۸۸ نفر اعلام کرد. 

*حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز»، عصر امروز (جمعه)، خبر داد نیروهای این رژیم مناطقی را در جنوب لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.

براساس گزارش منابع صهیونیستی، این حمله به دنبال فعال شدن آژیر خطر در یکی از شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی انجام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال این حمله، از شهرک‌نشینان خواست در خانه‌‌ها بمانند و تا اطلاع ثانوی خارج نشوند.

*پرتاب موشک «عیاش ۲۵۰» برای اولین بار در نبرد طوفان الاقصی

موشک «عیاش ۲۵۰» برای اولین بار در نبرد «طوفان الاقصی» امروز، جمعه ۱۳ اکتبر و پس از اعلام گردان‌های عزالدین القسام مبنی بر بمباران مقر فرماندهی منطقه شمال رژیم صهیونیستی در «صفد» اشغالی استفاده و پرتاب شد.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی با پرتاب این موشک، آژیرهای خطر در شهرک‌های مجاور نوار غزه، منطقه صفد، الجلیل الاعلی و حیفا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارانوت» درباره این موشک اعلام کردند: عیاش ۲۵۰، بی‌شک دوربردترین موشکی است که تاکنون از غزه به سوی ما پرتاب شده و چنین امری بی‌سابقه است.

*سفر وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی

در ادامه حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی در مواجهه با عملیات طوفان الاقصی، وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی سفر و با نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد.

یک روز بعد از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدارهایش با مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی، رئیس پنتاگون هم به دیدار صهیونیست‌ها رفت.

رسانه‌ها در فلسطین اشغالی روز جمعه (امروز) خبر دادند که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ و همچنین نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به صورت جداگانه دیدار کرد.

*گردان‌های قسام: در ساعات آینده برنامه‌های زیادی داریم

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که دشمن صهیونیستی ضعیف‌تر وترسوتر از آن است که ملت ما را دو بار بکوچاند.

وی تاکید کرد: به دشمن صهیونیستی می‌گویم که هجرت و کوچ در دانشنامه ما وجود ندارد مگر اینکه به شهرهای اشغالی کوچ کنیم.

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد که فرودگاه بن‌گوریون را بمباران کردیم و هنوز برنامه‌های زیادی داریم.

ابوعبیده تاکید کرد که در ساعات آینده برنامه‌های زیادی داریم.

*پکن: نبود عدالت برای فلسطینی‌ها دلیل تکرار درگیری‌ها است

وزیر خارجه چین با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین اشغالی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرد.

*ارتش رژیم صهیونیستی شهر «المطله» در نزدیکی مرز لبنان را «منطقه بسته نظامی» اعلام کرد

*لاوروف: تعهدات سازمان ملل در قبال فلسطین نقض شده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از نشست شورای وزرای خارجه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به خبرنگاران گفت: مسکو امیدوار است که پس از پایان مرحله داغ مناقشه خاورمیانه، همه تعهدات خود را برای اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در مورد تشکیل کشور فلسطین جدی بگیرند.

لاوروف افزود: امروز ما به این موضوع پرداختیم. همه نظر یکسانی دارند، باید فوراً درگیری متوقف شود، قوانین بشردوستانه بین‌المللی رعایت شود و از هرگونه استفاده بی‌رویه از زور جلوگیری شود همانطور که رئیس جمهور روسیه گفت ما باید بر اصل مشکل تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: چندین دهه است که تصمیمات سازمان ملل در مورد ایجاد کشور فلسطین نقض شده است، اول از همه، این کار توسط آمریکا انجام می‌شود که می‌خواهد تلاش‌های میانجی‌گری را غصب کند، روسیه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا را کنار بزند و کار میانجی‌های بین‌المللی را مختل کند.

*افت شدید محبوبیت نتانیاهو در فلسطین اشغالی به دنبال «طوفان الاقصی»

طبق یک نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی، در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو 19 کرسی خود را از دست خواهد داد.

همچنین 56 درصد صهونیست‌ها معتقد هستند که بنیامین نتانیاهو باید بعد از پایان جنگ با حماس، استعفا دهد.

*یونیسف: ۴۴۷ کودک فلسطینی در غزه قربانی شده‌اند

آژانس کودکان سازمان ملل با اعلام شهادت ۴۴۷ کودک فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از احتمال افزایش تعداد شهدا خبر داد.

*موضع گیری وزیر خارجه آلمان 

وزیر خارجه آلمان در آستانه سفر به فلسطین اشغالی مدعی شد: «اقدامات تروریستی حماس خطر بی ثبات کردن کل منطقه را به همراه دارد...اکنون مهم است که از ریختن بنزین به آتش کنونی توسط دیگر بازیگران منطقه جلوگیری کنیم».

*زخمی شدن دیپلمات صهیونیست در چین

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» از زخمی شدن یک دیپلمات سرائیلی در جریان حمله با سلاح سرد خبر داد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: دیپلمات اسرائیلی در بیمارستان بستری شده اما وضعیت سلامتی وی وخیم نیست.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» با تروریستی خواندن حمله به این دیپلمات صهیونیست، نوشت: این دیپلمات در سفارت اسرائیل در پکن کار می کرد و در مکانی دور از سفارت هدف حمله قرار گرفت.

*حمله موشکی القسام به عسقلان اشغالی

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که هم‌اکنون در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج فلسطینیان از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، یک حمله موشکی بزرگ را با ۱۵۰ موشک به عسقلان اشغالی آغاز کرده است.

*گردان‌های القسام: صهیونیست‌ها با بمباران غزه ۱۳ اسیرشان را کشتند

گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز جمعه اعلام کرد که در حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به دو استان شمالی و غزه در طول ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳ اسیر از جمله چند (تبعه) خارجی کشته شدند.

گردان‌های القسام اعلام کرد که در پی بمباران رژیم صهیونیستی ۶ اسیر در استان شمالی و ۷ اسیر دیگر در استان غزه کشته شدند.

مبارزان فلسطینی در چارچوب عملیات طوفان الاقصی شماری را در سرزمین های اشغالی اسیر کردند.

*هلاکت یکی دیگر از فرماندهان ارتش اشغالگران

ارتش رژیم صهیونیستی پس از ۶ روز پنهان کاری، سرانجام هلاکت ژنرال «لئون بار» افسر ارشد اشغالگران در بخش کرانه باختری، به دست نیروهای مقاومت فلسطین را تأیید کرد.

*شنیده شدن صدای انفجار در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

خبرگزاری الجزیره گزارش داد که صدای حداقل سه انفجار در اطراف شهر «الظهیره» لبنان در مرز با فلسطین اشغالی شنیده شده است. همزمان جنگنده‌های صهیونیستی در منطقه «الناقوره» در جنوب لبنان به ‍پرواز درآمدند.

*حماس: به هشدار تخلیه توجه نکنید

وزارت امور داخلی جنبش حماس اعلام کرد که هشدار رژیم صهیونیستی به ساکنان شمالی نوار غزه برای انتقال به مناطق جنوبی، با هدف جنگ روانی انجام می‌شود و از مردم می‌خواهیم به آن توجه نکنند.

* شمار شهدا به ۱۵۷۲ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان تجاوز همه‌جانبه صهیونیست‌ها به نوار غزه و کرانه باختری را ۱۵۷۲ شهید و ۷۲۶۲ مجروح اعلام کرد.

*برای عملیات در غزه، اسرائیل حمایت دیپلماتیک ناتو را گرفت

وزرای دفاع ناتو از سوی یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان تحولات فلسطین اشغالی قرار گرفتند.

در نتیجه این رایزنی، شماری از اعضای ناتو گفتند که در حال ارائه حمایت عملی به اسرائیل هستند.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، اسرائیل موفق شد پشتیبانی دیپلماتیک مورد انتظار خود را برای عملیاتی که علیه غزه انجام می‌دهد، از ناتو دریافت کند.

*ناو جنگی یونان در راه مدیترانه شرقی

همزمان با آمریکا و انگلیس، ناو جنگی یونان هم در حال حرکت به سوی شرق مدیترانه است و انتظار می رود در نزدیکی مرز اسرائیل و لبنان مستقر شود.

*بمباران شدید غزه

منابع خبری بامداد جمعه از بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی خبر دادند که منجر به شهادت ۱۲۰ فلسطینی شده است.

*اسرائیل به ساکنان شمال غزه 24 ساعت مهلت داد

یک سخگوی سازمان ملل متحد می‌گوید که ارتش اسرائیل به این سازمان گفته همه ساکنان شمال وادی غزه باید ظرف ۲۴ ساعت به جنوب غزه منتقل شده باشند.

این به معنای جابجایی ۱.۱ میلیون نفر یعنی نیمی از ساکنان نوار غزه است.

این اخطار  درست قبل از نیمه شب به وقت غزه و بیت‌المقدس داده شد.

*سازمان جهانی بهداشت: نظام درمانی غزه در آستانه فروپاشی است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، نظام بهداشتی و سلامت غزه در آستانه فروپاشی است و باید کمک‌های بهداشتی و درمانی به صورت فوری برای جلوگیری از فاجعه انسانی وارد این باریکه شود.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد اعلام کرد، شمار فلسطینیانی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه آواره شدند به ۴۲۳ هزار نفر رسیده است.

*​​​​​​​مکرون: تنها راه‌حل بحران کنونی در خاورمیانه ایجاد کشور فلسطین است

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با طرح این ادعا که که حماس یک سازمان تروریستی است، گفت: تنها راه حل بحران کنونی در خاورمیانه، ارائه تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل و ایجاد کشور فلسطین است.

مکرون همچنین با بیان این ادعا که اسرائیل حق دارد با از بین بردن گروه‌های تروریستی از خود دفاع کند، خاطرنشان کرد: تل آویو حق دارد از طریق اقدامات هدفمند اما در عین حال با به خطر نینداختن جان غیرنظامیان، از خود دفاع کند.

وی مدعی شد: ما می‌دانیم که تنها پاسخ ممکن به تروریسم، یک پاسخ قوی و عادلانه است.

 

انتهای پیام/

نظر شما