شناسهٔ خبر: 62879814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارگران پیمانکاری آبفای شوشترخواستار حذف پیمانکار شدند

به دلیل بدحسابی پیمانکار، کارگران آبفای شوشتر خواستار مستقیم شدن قراردادهای کار خود هستند.

صاحب‌خبر -

یک منبع کارگری در آبفای شوشتر به خبرنگار ایلنا گفت: سالهاست زیر نظر پیمانکار در آبفای شوشتر با عناوین شغلی مختلف مشغولیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار در مقام کارفرما به  تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

این کارگر گفت: جدا از آنکه در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهایمان پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، پیمانکار کنونی در حال حاضر هیچ توجهی به مطالباتمان ندارد.

وی با بیان اینکه کارگران پیمانی آبفای شوشتر خواستار آن هستند تا مدیریت آبفای شوشتر در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آن‌ها قرارداد مستقیم کار منعقد کند، افزود: با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره آب و فاضلاب شوشتر به مشکلاتمان که در نتیجه حضور پیمانکار ایجاد شده، اعتنایی نمی‌کنند.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه کاری خود در آبفای شوشتر گفت: تجربه سال‌ها حضور پیمانکاران در این شرکت نشان داده است که مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این شرکت ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته برای دریافت مطالبات معوقه خود و سیاست گذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری تجمعاتی برگزار کرده‌ایم. اما مسئولان تصمیمی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند چراکه کارگران در سالهای اخیر حتی با داشتن شیفت‌های اضافی به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، از بسیاری از مطالبات قانونی، عرفی و مناسبتی محروم بوده‌اند.

نظر شما