شناسهٔ خبر: 62878479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات طوفان الاقصی؛ آمریکا: برنامه ای برای استقرار نیرو در اسرائیل نداریم

نیویورک – ایرنا- یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد هیچ برنامه‌ای به رغم حمایت قاطع دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از رژیم اسرائیل، برای استقرار نیروهای آمریکایی در اسرائیل وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد دولت جو بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که هیچ برنامه ای برای اعزام نیروهای آمریکایی در اسرائیل وجود ندارد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «هیچ قصد یا برنامه‌ای برای استقرار نیروهای آمریکایی در اسرائیل وجود ندارد و هیچ تمایلی از سوی اسرائیلی‌ها برای این اقدام وجود ندارد».

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: اسرائیلی‌ها به وضوح اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند نیروهای خارجی در خاک آنها حضور داشته باشند، آنها می‌خواهند این عملیات‌ها را خودشان انجام دهند و برای این کار کاملا حق دارند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، به گفته یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن قصد دارد از روز جمعه شهروندان آمریکایی را که به دنبال ترک اسرائیل هستند، با پروازهای چارتر به اروپا منتقل کند.

جان کربی، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: دولت ایالات متحده آمریکا «هنوز در حال بررسی جزئیات» است، اما سازماندهی پروازهای چارتر برای شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها «از اسرائیل به مناطقی در اروپا» درحال انجام است.

او گفت: «من اضافه می‌کنم که ما همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیگری از جمله بررسی امکان کمک به آمریکایی‌ها برای خروج از طریق زمین و دریا هستیم. ما می دانیم که تقاضا برای این گزینه ها وجود دارد و ما تمام تلاش خود را برای برآورده کردن آن خواهیم کرد.»

به گفته این مقام آمریکایی، تعداد آمریکایی‌هایی که پس از حمله حماس در اسرائیل کشته شده‌اند، اکنون به ۲۷ نفر رسیده است. این سخنگوی شورای امنیت ملی همچنین گفت در همین حال ۱۴ آمریکایی مفقود شده اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نظر شما