شناسهٔ خبر: 62868444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام فرایند پژوهش‌ها در راستای تحقق نیاز‌های کشور

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: فرایند پژوهش‌های کشور در راستای تحقق نیاز‌های جامعه صورت می‌گیرد، به این شکل که ایده‌ها و نیاز‌ها توسط پژوهشگران، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان شناسایی می‌شود و با توجه به تخصص و پاسخی که برای آن نیاز دارند، طبق یک فرمتی به بررسی بپردازند.

صاحب‌خبر -

سیداحمد فاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ایده‌ها و نیاز‌ها توسط پژوهشگران، دانشجویان، شرکت‌های دانشspan>span> بنیان شناسایی می‌شود و با توجه به تخصص و پاسخی که برای آن نیاز دارند، طبق یک فرمتی به بررسی بپردازند.

وی افزود: ما به دانشگاه‌ها کارگزاری دادیم که این مسأله از طریق شورای پژوهش مصوب شود و در راستای حل مشکلات کشور نیز می‌تواند به صورت موثر عمل کند. ما از تابستان یک طرح استادمحوری را آغاز کردیم و در این طرح ۴۳ دانشگاه و اساتید مشارکت داشتند و مجموعا ۹۶۷ رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد ثبت شد، که شامل ۵۷۳ رساله دکتری و ۳۹۴ پایان‌نامه کارشناسی ارشد ثبت شد و براساس نیاز‌هایی است که در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها تعریف شده است.

>< span="">trong>* نیاز‌های کشور از دستگاه‌های مختلف به سامانه می‌‌آید<>

فاضل‌زاده ادامه داد: نیاز‌ها از دستگاه‌های مختلف به سامانه می‌‌آید و به یک فرم استاندارد تعریف می‌شود و دانشجویان و اساتید از بین نیاز‌ها انتخاب می‌کنند و پایان‌نامه یا رساله دکتری خود را بر آن اساس بنا می‌کنند. ما در این فضا قریب به هزار رساله و پایان‌نامه را شناسایی کردیم و پتانسیل اینکه از آغاز سال جدید تحصیلی به سمت رفع نیاز‌های کشور رویم.

وی افزود: این طرح از ۴۳ دانشگاه و توسط ۵۷۱ عضو هیأت علمی آغاز شده است و ۵ دانشگاه اول به ترتیب: دانشگاه صنعتی اصفحان ۱۱۷، دانشگاه تهران ۱۱۶، دانشگاه اصفحان ۹۲، دانشگاه بهشتی ۶۶ و دانشگاه شیراز هم ۶۶ ثبت را داشته‌اند و بعد به همین ترتیب این روال را داریم و هنوز جای کار دارد و اگر خوب اطلاع‌رسانی شود و اساتید و دانشجویان دانشگاه به سامانه مراجعه کنند، می‌توانند به صورت مستقیم به نیاز‌های کشور وصل شوند و پژوهش‌های جهت‌دار را داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر شما