شناسهٔ خبر: 62856756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بیش از ۱۰۰ فضای اموزشی توسط نیروی زمینی سپاه در سیستان وبلوچستان اجرا شد

باهمت گروه مهندسی رزمی ۴۰صاحب الزمان علیه اسلام نیروی زمینی سپاه دبیرستان متوسطه اول و دوم پسرانه ( سردار شهید قاسم سلیمانی) شهرستان راسک سیستان وبلوچستان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، فرمانده گروه مهندسی رزمی گروه ۴۰صاحب الزمان علیهاسلام نیروی زمینی سپاه  در حاشیه ایین بهره برداری از این پروژه عمرانی گفت: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و تربیت نسل های آینده که یکی از محورهای مورد توجه سپاه به حساب می‌آید، تا کنون بیش از ۱۰۰ فضای آموزش مناسب باحمایت قرارگاه قدس توسط  این گروه  مهندسی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

۴ گروگان سیستان و بلوچستان پس از ۶ ماه آزاد شدند

سرهنگ پاسدار کورش بیگی افزود: امروز نیز مدرسه ای که شامل ۶کلاس درس، خانه معلم، دفتر، آبدار خانه و ۱۰چشمه سرویس بهداشتی و حمام در فضایی حدود ۱۰۰۰متر  با زیر بنای ۳۵۰متر  به بهره‌برداری رسید که دومین مدرسه ای که در هفت ماه گذشته توسط این گروه در این منطقه ساخته شده است.

وی گفت شرکت مخابراتی  همراه اول نیز تاکنون با اهدای کانتینرهای مورد نیاز، در ساخت ۱۲ مدرسه کانتینری در سطح کشور با این گروه مهندسی همکاری  داشته است.

سرهنگ بیگی در ادامه تصریح کرد: تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان اصلی کشور، سرفصل بسیار مهمی است که با توجه به نقش زیرساختی آن در رشد جامعه، محرومیت زدایی  و مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پس از احداث جاده که مهم‌ترین مولفه برای آبادانی هر منطقه است، ایجاد فضاهای آموزشی مناسب را در اولویت پروژه های محرومیت زدایی خود قرار داده است  که می توان گفت پیشران بسیاری از فعالیت های اجتماعی سپاه بوده است.

وی تاکید کرد  امروز علم و علم آموزی هیچ حد و مرزی نمی شناسد و محرومیت زدایی و ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور همواره از دغدغه های مورد توجه سپاه است فرمانده گروه مهندسی رزمی  ۴۰صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه  تصریح کرد: ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه ۸ کلاسه در شهرستان های سراوان، مهرستان، سرباز، کنارک و راسک استان سیستان و بلوچستان تنها گوشه ای از توجه ویژه به مناطق محروم است.

بیگی از ،دیگر خدمات محرومیت زدایی در حال اجرای  این گروه به  پروژه هایی همچون آسفالت جاده مورتان به هنگ، ساخت ۵۰۰ خانه برای نیازمندان، احداث مخازن بتنی ۵۰هزار متر مکعبی برای آب رسانی به روستاهای شهرستان نگور و ایجاد بازارچه مرزی ریمدان  اشاره نمود که برخی  از آنها از جمله جاده و بازارچه مرزی ریمدان به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کدخدایی فرماندار راسک با اشاره به بخشی از خدمات شایسته سپاه در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم استان و سیستان و بلوچستان گفت: خوشحالیم که امروز با حضور رزمندگان سپاهی شاهد بهره برداری از  آسفالت جاده های روستایی و مدرسه سازی در دهستان مورتان بخش پارود شهرستان راسک هستیم که با توجه به کوهستانی بودن مناطق و شرایط خاص اقدامات عمرانی به سختی اجرا خواهد شد که الحمد الله رزمندگان سپاه با روحیه جهادی موفق به اجرای این پروژه های عمرانی شده  که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما