شناسهٔ خبر: 62856003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

اقدام نتانیاهو برای نجات سیاسی خود از مهلکه طوفان الاقصی!

رسانه‌های اسرائیلی ساعتی پیش از توافق «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» برای تشکیل کابینه اضطراری خبر دادند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز - گروه بین‌الملل: رسانه‌های اسرائیلی ساعتی پیش از توافق «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» برای تشکیل کابینه اضطراری خبر دادند. 

به نظر می‌رسد؛ فشارهای وارده به نتانیاهو از سمت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی داخلی و همچنین متحدین غربی رژیم صهیونیستی، نهایتا او را به این نتیجه رسانده که در داخل ساختار کابینه خود به‌دنبال بازسازی باشد.

نتانیاهو متهم است که با ائتلاف با افراطیون مذهبی و باز گذاشتن دست آنها با هدف بازگشت به قدرت و حفظ موقعیت خود، مقصر اصلی بروز شرایط نابسامان کنونی در اسرائیل است، بر همین اساس؛ او که همواره نجات سیاسی خود را بر موجودیت رژیم و نجات آن ارجح دانسته، اکنون با این ترفند می‌خواهد ضمن شریک‌تراشی، خود را از تبعات شرایط پیش‌آمده برهاند.

شباهت اتفاقات چند روز گذشته و عملیات «طوفان الاقصی» با تحولات جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ که رژیم صهیونیستی را پس از شکست سنگین و تاریخی در برابر حزب‌الله لبنان مجبور به تشکیل کمیته مستقل حقیقت‌یاب موسوم به وینوگراد کرد تا با حذف مقصرین آن شکست از عرصه سیاسی و نظامی اسرائیل، وجهه خود را ترمیم کند، در سناریوی امروز نتانیاهو بی‌تاثیر نیست.

در آن سال، جمع‌بندی کمیته وینوگراد به مقصر دانستن «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت، «عمیر پرتز» وزیر جنگ وقت و «دان حالوتس» رئیس وقت ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و حذف آنان از عرصه سیاسی و نظامی اسرائیل منجر شد.


نورنیوز

نظر شما