شناسهٔ خبر: 62855591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ترکیه از آغاز حملات آمریکا به نوار غزه خبرداد

ترکیه با اشاره به اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای مدیترانه، این اقدام را دلیلی بر ورود قریب‌الوقوع آمریکا به جنگ علیه غیرنظامیان در غزه ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، همزمان با اعلام اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای مدیترانه از سوی واشنگتن، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این ناوهای آمریکایی به منظور بمباران نوار غزه اعزام شده و این حمله به زودی رخ خواهد داد.

اردوغان در این باره اعلام کرد که آمریکا 23 پایگاه نظامی در سوریه و در نزدیکی تل‌آویو دارد و واشنگتن تلاش می‌کند با ورود این ناوها امنیت اسرائیل را تامین کند.

سخنان اردوغان در پی اعلام آمادگی واشنگتن برای استقرار دومین ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه ایراد شد که از نگرانی ترکیه در مورد تحرکات واشنگتن در مدیترانه حکایت دارد.

سخنگوی ارتش اسرائیل همزمان با اعزام ناوهای هواپیمابر فورد و آیزنهاور، ورود هواپیماهای آمریکایی به تل آویو را با حمل مهمات و سلاح‌های جدید تایید کرد. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها با استناد به حجم خسارت وارده، از آغاز حملات بمب‌افکن‌های B-52 آمریکایی به نوار غزه در شب گذشته خبر دادند. 

این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق و انصارالله یمن از آمادگی خود برای ورود به نبرد طوفان الاقصی در صورت مداخله آمریکا خبردادند.

نظر شما