شناسهٔ خبر: 62852972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بالا گرفتن اعتراض‌ها به جرم‌انگاری اهتزاز پرچم فلسطین در انگلیس

لندن – ایرنا – اعتراض‌ها به دستور جنجالی وزیر کشور انگلیس برای جرم‌انگاری اهتزاز پرچم فلسطین و سرکوب اعتراضات ضد صهیونیستی در این کشور بالا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در یک کلیپ ویدیویی که از صبح امروز چهارشنبه به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است، یکی از هواداران فلسطین از ساختمان شورای شهر شفیلد بالا رفته و پرچم رژیم صهیونیستی را از بالای ساختمان پایین می‌کشد. هم زمان شماری از فعالان ضد صهیونیستی که پایین ساختمان تجمع کرده‌اند با سردادن شعار «پایین بیاورش» این حرکت اعتراضی را تشویق کرده و پایین آمدن پرچم اسرائیل و نصب پرچم فلسطین را جشن گرفتند.

دولت ریشی سوناک از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و دستور داده که پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز ساختمان‌های دولت این کشور برافراشته شود.

وزیر کشور انگلیس در اقدامی که نشانگر استیصال دولت این کشور در برابر موج گسترده حمایت مردمی از عملیات نیروهای مقاومت است، دیروز در نامه‌ای به سران پلیس تاکید کرد هرگونه اهتزاز پرچم فلسطین با انگیره حمایت از عملیات نیروهای مقاومت، جرم محسوب می‌شود.

سوئلا برآورمن در این نامه که فرازهایی از آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شد به مسئولان دستگاه‌های امنیتی دستور داد که نسبت به نمایش پرچم، نشانه یا هرگونه اثری که نماد حمایت از جنبش مقاومت اسلامی حماس است، هوشیار باشد. گفتنی است که دولت انگلیس در سال ۲۰۲۱ میلادی، حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

وزیر کشور انگلیس در این نامه از دستگاه امنیت این کشور خواست که انگیزه نمایش پرچم فلسطین را مد نظر قرار دهد و مدعی شد: رفتارهایی که مشروع به‌نظر می‌رسد، به عنوان مثال اهتزاز پرچم فلسطین، ممکن است در برخی شرایط مشروع نباشد؛ مانند زمانی که این اقدام به‌منزله تمجید از عملیات تروریستی حماس است.

وی در همین پیوند شعار مشهور "از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد" را نماد خشونت و ابراز تمایل برای حذف رژیم صهیونیستی از نقشه جهان توصیف کرد.

برآورمن این مطلب را در حالی مطرح کرد که افزایش تحرکات گروه‌های ضدصهیونیستی در انگلیس طی روزهای اخیر مقامات این کشور را به وحشت انداخته است.

دوشنبه شب گذشته صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.

طبق برنامه اعلام شده هواداران فلسطین قرار است روز شنبه آتی نیز در مرکز لندن تظاهرات کنند. جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس دیروز با طرح این ادعا که برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی جامعه یهودیان ساکن انگلیس را نگران کرده است مدعی شد: لزومی به تظاهرات نیست؛ این‌کار باعث پریشانی (یهودیان) می‌شود.

وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، شرایط منطقه را حساس و دشوار توصیف کرد و افزود: از (هواداران فلسطین) می‌خواهم که سکوت کنند.

با این حال متولیان تظاهرات روز شنبه تاکید دارند که تحرکات دولت لندن مهر تائیدی بر لزوم حمایت از فلسطین و ضرورت حضور در تجمّعات ضد اسرائیلی است.

یکی از برنامه‌ریزان تظاهرات روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: اگر جیمز کلورلی می‌گوید که ساکت باشید و در خانه بمانید، این دلیل بیشتری برای حضور در خیابان و اعلام همبستگی با فلسطین است.

کی‌یر استارمر رهبر دومین حزب سیاسی انگلیس (کارگر) نیز در گفت‌وگویی از ایده دولت لندن برای محدود کردن اهتزاز پرچم فلسطین حمایت نکرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

نظر شما