شناسهٔ خبر: 62852572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخلیه و بارگیری بیش از ۳۲ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: براساس آمار ۶ ماهه میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر استان با افزایش ۹ درصدی به ۳۲ میلیون و ۷۰۵ هزار تن رسید.

صاحب‌خبر -

تخلیه و بارگیری بیش از ۳۲ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد شکیبی نسب اظهار داشت: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی با افزایش ۷.۶ درصدی به ۲۷ میلیون و ۲۶۴ هزار تن و کالا‌های غیرنفتی با افزایش ۱۳.۵ درصدی به پنج میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۸۰ تن رسیده است.

 وی بیان کرد: در ۶ ماهه امسال میزان صادرات بنادر استان با رشد ۱۸.۳ درصدی به بیش از ۱۶ میلیون تن و عملکرد بنادر استان در بخش ترانزیت نیز با رشد ۹۴ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان افزود: در شاخص واردات نیز عملکرد بنادر استان در ۶ ماهه با رشد ۱۰ درصدی به ۴۸۳ هزار تن رسید که در این بین بیشترین افزایش مربوط به گوشت قرمز است که واردات آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱۵ درصد رشد یافته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در نیمه نخست امسال بنادر استان در ترانزیت ابزارآلات و دستگاه‌های سبک، چوب و تخته مواد غذایی، ماشین‌آلات، لوازم یدکی، لوازم خانگی، مصنوعات فلزی، کالا‌های ساختمانی پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت آمار جابجایی مسافر در آب‎های استان نیز با رشد ۲۳ درصد نسبت به ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۳۴ هزار و ۸۰۶ نفر رسید.

شکیبی نسب یادآور شد: آمار تردد‌های شناور‌ها در بنادر استان نیز در مجموعه سه هزار و ۹۲۵ فروند گزارش شده که از این شمار ۲ هزار و ۶۹۳ فروند زیر یک هزار تن و مابقی بالا یک هزار تن بوده است.

نظر شما