شناسهٔ خبر: 62849037 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برپایی ۳ اردوگاه برای زلزله‌زدگان افغانستان از سوی ایران ؛ اسکان بازماندگان ۱۱ روستا | اعزام نیروهای هلال احمر به محل زلزله صبح امروز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۳ اردوگاه در مناطق زلزله‌زده برپا شده است که بازماندگان زلزله‌زده ۱۱ روستا در آن اسکان یافته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات تخریب زلزله افغانستان اظهار کرد: کانون اصلی زلزله در افغانستان منطقه زنده جان بوده است که ۱۱ روستا تخریب شده که از این میزان ۸ روستا به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده است. ژ

وی افزود: در این ۸ روستا ۱۱ تیم عملیاتی امداد و نجات هلال احمر ایران با تمامی تجهیزات حضور دارند، در ۳ روستا اقدامات امداد و نجات انجام داده‌اند و تا شب گذشته عملیات امداد و نجات توسط تیم های ایران پایان یافت.

نامی با اشاره به اقدامات ایران برای زلزله‌زدگان افغانستان گفت: ۳ اردوگاه در مناطق زلزله‌زده بنا شده که بازماندگان زلزله‌زده ۱۱ روستا در آن اسکان یافته‌اند.

وی تاکید کرد: بیشتر تلاش شد تا برای زلزله‌زدگان امکانات فراهم شود و دولت افغانستان نیز در این زمینه توانسته است کمک‌هایی کند اما ایران کمک‌های خود را دیروز اعزام کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: صبح امروز نیز زلزله‌هایی در بخش‌هایی از افغانستان را لرزاند کانون اصلی آن زنده جان بود و در این زلزله یک روستای دیگر تخریب شد که نیروهای هلال احمر به آنجا اعزام شده اند.

نظر شما