شناسهٔ خبر: 62820291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

تهران- ایرنا- همزمان با عملیات غافلگیرانه رزمندگان مقاومت فلسطین به نام طوفان الاقصی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین،‌ دانشگاهیان ایران هم با برگزاری تجمع و راهپیمایی همبستگی خود را با جبهه مقاومت فلسطین اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. حمله ۱۵ مهر بدترین شکست نظامی اسرائیل از زمان جنگ سال ۱۹۷۳ با کشورهای عربی قلمداد می شود و تحقیر ارتش مدعی شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی تبعات سنگینی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت.

دانشگاهیان در تهران و بسیاری از شهرهای کشور نیز با برگزاری اجتماع و تجمعاتی حمایت خود را ملت فلسطین و عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی مبارزان فلسطینی اعلام کردند.

تجمع دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مقاومت فلسطین
دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیربا تجمع و راهپیمایی در حمایت از بازپس‌گیری مناطق اطراف شهر غزه موسوم به «طوفان الاقصی» خوشحالی خود را از این عملیات پیروزمندانه نشان دادند.

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین
دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر در این مراسم با در دست داشتن پرچم فلسطین و پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی، شعارهایی در حمایت از این عملیات رشادت رزمندگان فلسطینی و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی سر دادند. سخنرانی حجت الاسلام رجبی قائم مقام دفتر نهاد رهبری و قرائت بیانیه دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از برنامه های این مراسم بود.

برگزاری تجمع دانشگاهیان علم و صنعت ایران در حمایت از جامعه مظلوم فلسطین


دانشگاهیان علم و صنعت ایران هم در دفاع از جامعه مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، تجمع اعتراضی برگزار کردند. در این تجمع که در مقابل سر در اصلی دانشگاه و با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با مشت‌های گره کرده ضمن سر دادن شعارهایی در اعتراض و محکومیت حملات اخیر رژیم جعلی اسرائیل، حمایت دانشگاهیان از مردم تحت ظلم فلسطین و انزجار خویش از صهیونسیم جهانی را اعلام کردند.

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین
در این مراسم، سخنان مقام معظم رهبری در لزوم دفاع از مظلوم پخش شد و ضمن لگدمال کردن پرچم اسرائیل توسط شرکت‌کنندگان، برای موفقیت نهایی عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی و آزادی آن دعا کردند.


تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

تجمع در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

تجمع دانشگاهیان و اقامه نماز شکر به شکرانه پیروزی جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونسیتی با حضور حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مسئولان ، دانشجویان و جمعی از اساتید در مسجد جامع نور ولایت این دانشگاه برگزار شد.

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به سنت الهی در مواجهه با مستکبرین عالم در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: مستکبر کسی است که خود را برتر از دیگران می داند در نتیجه همه منافع بشریت را از آن خود می داند.

حجت‌الاسلام جلیلی ادامه داد: خدای متعال در سوره عنکبوت از مستکبرانی مانند قارون، فرعون و هامان یاد می کند که نماد استکبار اقتصادی، حاکمیتی و مدیریتی هستند.

وی افزود: حضرت موسی (ع) به عنوان فرستاده الهی با دلایل آشکار و روشن و بیانی قاطع نزد فرعون رفت تا دل هایشان را به نور هدایت روشن و منور کند، اما دلی که آکنده به حب دنیا و خود پرستی باشد، از پذیرش حق سر باز می زند و از در انکار با حق روبرو می شود. پس از آنکه آنها از قبول حق سر برتافتند سنت الهی که همانا برخورد سخت با مستکبران است را در مورد آن جاری کرد؛ بر سر برخی از آنها بارانی از سنگ فرستاد؛ برخی آنها را با طوفان و رعد و برق عذاب کرد؛ برخی از آنها را با زلزله از بین برد؛ و برخی را در آب هم غرق کرد.

جلیلی در ادامه ضمن اشاره به آیات سوره عنکبوت انسان ها را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول، جامعه ایمانی یعنی کسانی که خود را تحت سرپرستی و حمایت خدای متعال و انسانهای الهی قرار می دهند و دسته دوم، جامعه کفر یعنی افرادی که تحت لوای طاغوت هستند. قرآن کریم این گروه را به عنکبوتی تشبیه می کند که خانه ای برای خویش ساخته است که در قالب سستی و ضعف با اندک اشاره ای، از بین خواهد رفت.

وی رژیم غاصب صهیونیستی را مصداق امروزی این تشبیه قرآنی دانست و اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس خانه ای سست و ضعیف را برای خود ساخته است و هرگز به مقصود خود نخواهد رسید.

جلیلی در پایان ضمن اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد: آمریکای جنایتکار، همه تجهیزات پیشرفته نظامی و غیر نظامی را در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی قرار داده است؛ در مقابل این رژیم غاصب، جبهه مقاومت ساده ترین تجهیزات را در اختیار دارد. از نظر نیرو و امکانات قابل قیاس با رژیم غاصب نیست، اما از آنجا که تحت ولایت الهی هستند تکیه بر دستان توانمند الهی دارند. قطعا خدای متعال حامی مظلومان و دادرس ستمدیدگان خواهد بود و همه امکانات دنیوی در مقابل قدرت و اراده الهی، مثل خانه عنکبوت در برابر طوفان سهمگین است و یقینا طبق وعده الهی پیروزی نهایی از آن مردم ستمدیده است

جشن دانشگاهیان تربیت مدرس در جوار مزار شهدای گمنام در حمایت از عملیات طوفان الاقصی

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، در جمع نمازگزاران مسجد قدس دانشگاه، اقدام انقلابی و جهادی جنبش حماس در حمله به مواضع رژیم غاصب صهیونیستی را به عموم دانشگاهیان و امت اسلام تبریک گفت.

به مناسبت حمله قهرمانانه جنبش حماس فلسطین به مواضع رژیم غاصب صهیونیستی، دانشگاهیان تربیت مدرس با اجتماع مقابل مسجد قدس دانشگاه و در جوار مزار مطهر شهدای گمنام، ضمن اعلام حمایت از اقدام انقلابی حماس فلسطین، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

ساداتی نژاد با اشاره به کلام راهبردی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر مسلمانان دنیا، یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می برد؛ این فرموده را دلالت بر سست عنصری این رژیم غاصب و کودک کش و حیله گر دانست؛ اما متاسفانه پیش از این، آن وحدت در همه کشورهای اسلامی وجود نداشت و همین نداشتن اتحاد و اتخاذ نکردن مواضع جامع توسط تمامی جوامع اسلامی، باعث شد رژیم غاصب صهیونیستی و قوم آواره و پراکنده یهودیان، نزدیک بر یک قرن بر سرزمین مقدس فلسطین و اولین قبله گاه مسلمانان سلطه یابند و با جمعیت محدود خود، با حمایت آمریکا و سایر مستکبرین، تمامی گلوگاه های قدرت در دنیا نظیر اقتصاد و رسانه و... را در دست گیرند و در منطقه غرب آسیا که قلب دنیا و مرکز انرژی و ثروت جهان است، لانه کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به آیه مبارکه قرآن کریم: «مثل الّذین اتّخذوا منْ دون اللّه أوْلیاء کمثل الْعنْکبوت اتّخذتْ بیْتاً و إنّ أوْهن الْبیوت لبیْت الْعنْکبوت لوْ کانوا یعْلمون» تعبیر قرآن کریم از لانه و هیبت کافران را همچون لانه و خانه عنکبوت سست بنیان دانست.

ساداتی نژاد در ادامه با اشاره به این شریف قرآن کریم و راهکار مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) و همچنین پیش بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، وحدت جهان اسلام را تنها راه رهایی دنیا از سیطره ی صهیونیسم، و خودباوری و اقدام قاطع نیروهای جبهه مقاومت اسلامی را آخرین ضرب شصت برای آزادسازی قدس شریف و ریشه کنی شجره خبیث رژیم غاصب صهیونیستی برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس در ادامه ضمن دعوت از نمازگزاران مسجد قدس دانشگاه برای حضور در اجتماع حامیان جبهه مقاومت اسلامی و همچنین قاطبه دانشگاهیان در تبیین و دفاع از آرمان های جهان اسلام و ملت فلسطین و جریان مقاومت و حزب الله، حرکت اخیر در فلسطین و غزه را تنها گوشه ای از توانمندی های جبهه مقاومت اسلامی برشمرد که تنها جنبش حماس آن را رقم زده است.

وی تاکید کرد: مستکبران عالم و صهیونیسم جهانی، هنوز قدرت حزب الله لبنان و سایر نیروهای نیابتی در سراسر منطقه و به خصوص جمهوری اسلامی ایران را ندیده اند؛ که مقام عظمای ولایت خطاب به سران رژیم صهیونیستی فرموده اند: "اگر خطایی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد"

حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد، اقدام انقلابی جنبش حماس را ثمره خون تمامی شهیدان و به خصوص شهدای جبهه مقاومت اسلامی و برکت خون پاک سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

در این مراسم که با حضور دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان برگزار شده بود، حاضران ضمن سردادن شعار و آتش کشیدن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، حمایت قاطع خود از آرمان های جهان اسلام و به خصوص کشور فلسطین اعلام کردند.

گردهمایی دانشگاهیان دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت پیروزی‌های غرورآفرین جبهه مقاومت

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

گردهمایی دانشگاهیان دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت پیروزی‌های غرورآفرین جبهه مقاومت در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد. حجت الاسلام حسن عسکری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان از حضور پرشور دانشگاهیان در گردهمایی دفاع از پیروزهای ارزشمند جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی تقدیر و تشکر کرد.

وی در زمینه فراز و نشیب‌های جنگ‌های طولانی مدت اهل ایمان با کافران آیه ۱۴۱ سوره آل عمران را قرائت کرد که فرمودند: "و لیمحّص اللّه الّذین آمنوا و یمْحق الْکافرین‌ "و (فراز ونشیب‌های جنگ برای آن است) تا خداوند افراد مؤمن را پاک و خالص، و کافران را (به تدریج) محو و نابود گرداند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: جنگ صهیونیست‌ها و اشغال فلسطین بیش از ۷۵ سال به طول انجامیده است و به تعبییر مقام معظم (مدظله العالی) در این مدت فلسطین شاداب‌،پرنشاط‌ و قوی‌تر شده است. ما امروز این پیروزی‌های غرور آفرین جبهه مقاومت را شاهد هستیم.

وی افزود: امروزه مهمترین مسئله جهان اسلام آزادی قدس است و همه معادلات جهان اسلام ذیل آن تعریف می‌شود.

تحقق وعده‌های الهی با همت و استقامت حتمی است

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد به مناسبت جشن پیروزی و ارج نهادن و تحسین شجاعت و عملیات هوشمندانه و آگاهانه مردم فلسطین و جهادگران حماس در صحن دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام تولائی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد که به منظور تحسین شجاعت و عملیات هوشمندانه و آگاهانه مردم فلسطین و جهادگران حماس در صحن دانشگاه برگزار شد، گفت: گاهی به ذهن می‌آید چرا ما از کشته شدن انسان‌ها شاد می‌شویم مگریهودیان انسان نیستند؟ البته این سؤال القایی از دوستان غافل و یا دشمنان آگاه برای ایجاد تردید در کار و هدفمان مطرح می‌شود و البته انسان بصیر و آگاه خوب حق و باطل را تشخیص می‌دهد “إن تتّقوا اللّه یجعل لکم فرقانًا” چطور؟ مگر فقط صهیونیست‌ها انسان هستند و سایر مردم و مسلمانان انسان نبوده و نیستند؟

وی افزود: آیا مگر آن کودکان فلسطینی مظلوم که در پیش چشم پدران و مادران کشته می‌شوند انسان نیستند؟ مگر آن زن و مادر فلسطینی باردار که شکمش را دریدند انسان نبود. مگر ننشستند و تماشاگر بمباران غزه نبودند و شادی نکردند؟ چه شده که برای اینان غمناک می‌شوند و برای آنان گویی موجودی بی‌خاصیتند که ناراحت نمی‌شوند بلکه شادمانی می‌کنند؟ آیا می‌دانید که روزی بر فلسطین نمی‌گذرد که خواب راحت داشته باشند و ظلمی در حقشان نشده باشد؟ اکنون که گروهی جوانمرد به هیمنه‌ی پوشالی صهیونیست یورش بردند و جمعی از همان ستمگران را سر جای خود نشاندند نباید خوشحالی کرد؟ چرا باید جشن گرفت باید شیرینی پخش کرد و آن جوانان غیور را تحسین کرد.

تولائی گفت: صهیونیست‌ها مردم را در باریکه غزه محدود، محاصره و تحریم همه جانبه کردند تا بتوانند سرکوب کنند که الحمدلله با شکست مواجه شدند و به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی فرمودند به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

تولائی گفت: تحقق وعده‌های الهی با همت و استقامت حتمی است. خدای سبحان فرمود: “إنّ اللّه لا یغیّر ما بقومٍ حتّیٰ یغیّروا ما بأنفسهم”. با نشستن و غصه خوردن کاری از پیش نمی‌روند باید همت ورزید. اگر خواست ملت‌های مظلوم و اراده ملت بر چیزی قرار گیرد خداوند آنان را یاری می‌کند. ‌امید است کسانی که به پشتیبانی صهیونست‌ها و مستکبرین شیطنت می‌کردند اعم از دشمنان خارجی و غافلان داخلی پوشالی بودن این رژیم سفاک را درک کرده باشند و دست از شیطنت بردارند. جا دارد از شجاعت جوانان فلسطین در مبارزه با دشمن صهیون تشکر کنیم و آرزوی پیروزی کامل و تسلط بر سرزمین مادری داشته باشیم.

تجمع دانشگاهیان استان اردبیل در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

در پی آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» و پیروزی های خیره کننده محور مقاومت ضد صهیونیستی، دانشگاهیان استان اردبیل با برپایی تجمعی در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن گرامیداشت این پیروزی ها، پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز کردند.

در این تجمع باشکوه که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد، حجت الاسلام حسنی، رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل، در خصوص تحولات این روزهای فلسطین گفت: آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است، در تاریخ ۷۵ ساله عمر این رژیم منحوس بی سابقه بود و نشان داد اسرائیل هر روز قدم به قدم به سمت زوال نزدیک تر می شود.

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن، پیروزی نهایی حق بر باطل را وعده الهی توصیف کرد که غیرقابل تخلف است و تحولات این روزهای فلسطین را گامی دیگر در راستای تحقق این وعده الهی دانست.

در ادامه این مراسم، بیانیه دانشگاهیان در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت ضدصهیونیستی مردم فلسطین به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قرائت شد و حاضران با تکبیر و سردادن شعار حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حمایت از مردم فلسطین

جمعی از دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تجمع در محل یادمان شهدای گمنام از عملیات پیروزمندانه مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها درعملیات "طوفان الاقصی" حمایت کردند.

دانشجویان این دانشگاه با سردادن شعارها «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «الموت لاسرائیل»، «بیت‌المقدس قبله نخستین، رها شود با قدرت مسلمین»، «دفاع از فلسطین، باعث عزت ماست»، «نابودی اسرائیل، خواسته ملت ماست»، «نصرمن الله و فتح قریب» و «مرگ بر آمریکای مردم فریب»، به تجمع خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه دادند.

در بیانیه پایانی این تجمع که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد آمده است: امروز قطعا یادآور سخن آینده‌نگرانه و قطعی ولی‌امر مسلمین است که فرمودند: رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» و چه بسا نشان‌دهنده این است که فلسطینیان، با قدرت تمام در پی بازپس‌گیری سرزمین‌های اجدادشان هستند.

این بیانیه می افزاید: اکنون که «طوفان الاقصی»، صور نابودی اسراییل را دمیده است، نباید مارا از رسالت انقلابیمان باز دارد و به گفته رهبر کبیر انقلاب در مسیر مقدس پیروزی قرار داریم و به قله‌های پیروزی در کل جهان نزدیک شده‌ایم و حال نوبت فتح‌الفتوح امت اسلام است‌.

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از عملیات غرورآفرین مقاومت فلسطین

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز که بدنه استکبار و ظلم در منطقه آسیب جدی دیده است و قدم‌های دشمنان اسلام در منطقه با گام بلند مقاومت شکسته شده، جوانان مومن و انقلابی و تشکیلاتی استان خوزستان با شناخت درست و درک لحظه‌ها و بصیرت خود، همگام، همصدا و همدل با سایر مسلمین جهان فریاد شادی سرخواهند داد و از جهتی آمادگی خود را جهت کمک به جبهه مقاومت و یاری‌رسانی به ملت عزیز فلسطین اعلام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده به گونه‌ای که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی ما (رژیم صهیونیست) به شمار می‌آید.

نظر شما