شناسهٔ خبر: 62817148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تثبیت مالکیت ۷۵ درصد از اراضی و املاک موقوفه جانمایی شده در استان تهران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران از تثبیت ۷۵ درصد از اراضی و املاک موقوفه جانمایی شده استان تهران خبر داد که از این رقم برای ۸ هزار و ۷۲۶ هکتار سند مالکیت تک حدنگاری نیز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - همایش تقدیر از مدیران و کارشناسان ثبت و اوقاف و امور خیریه استان تهران در راستای تثبیت مالکیت موقوفات برگزار شد.

علی اصغر حیدرنژاد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در این همایش با اعلام تثبیت مالکیت ۷۵ درصدی اراضی و املاک موقوفه جانمایی شده در این استان در تعامل با اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: از ۱۱ هزار و ۶۹۱ هکتار از مساحت جانمایی شده، ۸ هزار و ۷۳۸ هکتار معادل حدود ۷۵ درصد از اراضی و املاک موقوفه استان تهران تثبیت که از این رقم برای ۸ هزار و ۷۲۶ هکتار سند مالکیت تک حدنگاری نیز صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت و صدور سند فرودگاه مهرآباد و همچنین صدور مسجد ارگ تهران بعد از گذشت صد سال را از جمله آثار دیگر همکاری‌های مؤثر ثبت و اوقاف برشمرد که در قالب تشکیل کارگروه‌های مشترک و پیگیری‌های جهادی به انجام رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران افزود: باید ظرفیت‌های وقف بیش از پیش معرفی کنیم تا انگیزه مضاعفی در جهت وقف و امور خیریه در جامعه ایجاد شود.

حیدرنژاد اظهارکرد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد موقوفات موجب هویت دار کردن آن‌ها و عملی شدن نیت اصلی واقفین از وقف و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی می‌شود.

میرکریمی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز طی سخنانی اظهار کرد: در یکسال گذشته با شروع حرکت همسو و مشارکت دو دستگاه در جهت نیل به اهداف مشترک سازمانی مطابق با تفاهم نامه امضا شده در سطح کشور به خصوص حوزه استان تهران، جلسات منظم کارگروه مشترک برگزار و امروز شاهد روند رو به رشد و چشمگیر تثبیت موقوفه‌های داری متصرف و متولی هستیم.

میرکریمی با اشاره به صیانت خوبی که از موقوفه‌ها در یکسال اخیر صورت گرفته و بخش اعظمی از موقوفات داری سند مالکیت شده اند افزود: رویکرد سازمان ثبت و تلاش مسئولان و کارکنان آن قابل تقدیر است و این همکاری‌ها تداوم خواهد داشت.

در پایان این مراسم از مدیران و کارکنان در مؤثر در روند تثبیت و صدور اسناد موقوفات در استان تهران تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

نظر شما