شناسهٔ خبر: 62813593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انفجار پهپاد انتحاری در نزدیکی رام‌الله /آمار جدید از شهدای فلسطینی‌

تهران -ایرنا- نیروهای مقاومت یک پهپاد انتحاری را بر فراز یکی از شهرک های صهیونیستی نزدیک به رام الله منفجر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقاومت فلسطین یک فروند پهپاد انتحاری را در نزدیکی شهرک صهیونیستی «سدیه افرایم» در نزدیکی شهرک «کفر نعمه» در غرب رام الله منفجر کرده است.

منبع یاد شده اشاره کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه مستقر شدند. این عملیات همزمان با نبرد طوفان الاقصی در غزه بین مقاومت و رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام گرفته است.

فلسطین الیوم نیز اعلام کرد که منابع بیمارستانی فلسطینی به شمار فلسطینیانی اشاره کردند که به دست صهیونیست‌ها در کرانه باختری، غزه و قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین آمار جدیدی از شمار شهیدان و مجروحان حملات صهیونیست‌ها ارائه دارد.

وزارت بهداشت رام الله اعلام کرد که ۴۵۰ نفر در کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد ۱۴ شهید از کرانه باختری و قدس و ۴۳۶ شهید از غزه هستند.

وزارت بهداشت فلسطین همچین افزود: در میان ۴۳۶ فلسطینی که در غزه به شهادت رسیده‌اند، ۹۱ کودک و ۶۱ زن به چشم می‌خورند.

همچنین در جریان حملات به غزه، بیش از ۲۳۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند که ۲۴۴ نفر کودک و ۱۵۱ نفر زن هستند.

در رام الله هم دو نفر، در قدس ۴ نفر، اریحا ۲ نفر و در قلقیلیه یک کودک به شهادت رسید. همچنین در الخلیل سه فلسطینی و در نابلس دو نفر به شهادت رسیدند.

در کرانه باختری هم بیش از ۸۰ نفر در حملات اشغالگران، زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و تا این ساعت ۱۰۰۰ کشته روی دست صهیونیست ها باقی گذاشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

نظر شما