شناسهٔ خبر: 62808731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم درگیری در ۶ شهرک صهیونیست‌نشین/ هلاکت ۱۶ نظامی دیگر اسراییلی

تهران-ایرنا- وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۱۶نظامی دیگر این رژیم و تداوم درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در۶ شهرک صهیونیست‌نشین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسامی ۱۶ نظامی کشته شده دیگر را منتشر کرده که اسامی بسیاری از فرماندهان و افراد رده بالای ارتش نیز در میان آنها دیده می شود.

وزارت جنگ اسراییل همچنین افزود که ۵۰۰ نقطه از غزه، از جمله هشت مرکز فرماندهی حماس و جهاد اسلامی، چندین برج متعلق به حماس، یک مسجد و سه تونل در منطقه «بیت حانون» در شمال این باریکه را هدف قرار داده است.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی کمبود تجهیزات نظامی را رد کرد و گفت: کمبود تجهیزات نداریم، اما انتقال آنها به مرز، زمان می برد.

وی اعلام کرد که هنوز نیروهای مقاومت فلسطین در ۶ شهر جنوب سرزمین های اشغالی از جمله «بئری»، «کفار عزا»، «نیریم» و «آلومیم» حضور دارند.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد که تعدادی از نیروهای مقاومت روز شنبه به مناطق اشغالی وارد شده و تعداد دیگری نیز روز یکشنبه و امروز به این مناطق نفوذ کرده اند.

هاگاری همچنین از به شهادت رساندن ۷۰ نفر از نیروهای مقاومت فلسطین در شهرک «بئری» خبر داد و گفت که همچنان بسیاری از رزمندگان مقاومت در منازل این شهرک سنگر گرفته اند.

وی از شناسایی ۷ نفر از نیروهای مقاومت در «کفار عزا» خبر داد و گفت یک تونل متعلق به این افراد نیز در این منطقه پیدا شده است.

این مقام صهیونیست از حضور ۶ نفر از نیروهای مقاومت فلسطین در حومه «نیریم» و چهار نفر دیگر در «آلومیم» خبر داد.

هاگاری مدعی شد ۴۲۵ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده اند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

در درگیری هایی که از روز شنبه میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست و به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شده است، به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار نفر از صهیونیست ها به هلاکت رسیده و ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند. تعداد افرادی هم که توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، بیش از ۱۵۰ نفر است.

این در حالی است که «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی یکشنبه شب اعلام کرد که فقط این جنبش، بیش از ۳۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

در این درگیری ها هم تاکنون ۴۳۶ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن شهید و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر هم زخمی شده اند.

اشغالگران حملات خود را علیه فلسطینیان تشدید کرده و در ساعت های اخیر به صورت همزمان صدها نقطه را هدف قرار داده اند.

نظر شما