شناسهٔ خبر: 62800680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بلینکن: چند آمریکایی در میان کشته‌ها در اسرائیل هستند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پی عملیات روز شنبه گروه‌های فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که صدها کشته برجای گذاشت، اعلام کرد که ممکن است چندین آمریکایی در میان کشته باشند.

صاحب‌خبر -

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پی عملیات روز شنبه گروه‌های فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که صدها کشته برجای گذاشت، اعلام کرد که ممکن است چندین آمریکایی در میان کشته باشند.

بلینکن امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: گزارش‌هایی داریم که چندین آمریکایی کشته شدند. ما در حال تلاش بی‌وقفه هستیم تا آن را تایید کنیم.

درحالیکه در عملیات گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین ده‌ها نفر نیز از جنوب سرزمین‌های اشغالی به اسارت گرفته شدند، بلینکن ابراز داشت که گزارش‌هایی نیز در مورد مفقود شدن آمریکایی‌ها است.

 وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که آمریکا هیچ شواهدی ندارد که ایران پشت عملیات حماس علیه اسرائیل باشد.

وی در خصوص انگیزه پشت عملیات مقاومت فلسطین نیز اظهار داشت که اخلال در عادی سازی بالقوه روابط بین اسرائیل و عربستان می‌تواند بخشی از انگیزه برای حملات اخیر حماس به اسرائیل باشد.

بلینکن در مصاحبه خود همچنین از ارائه کمک‌های جدید به رژیم صهیونیستی خبر داد./تسنیم

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: در حال بررسی درخواست کمک نظامی اسراییل از آمریکا هستیم؛ این بدترین حمله به تل‌آویو از سال ۱۹۷۳ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در تداوم حمایت از جنایت های اشغالگران قدس و در بحبوحه عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» اعلام کرد: اسرائیل درخواست کمک نظامی بیشتری از آمریکا کرده است. این درخواست در حال بررسی است و امروز در مورد آنها بیانیه ای صادر خواهیم کرد. ما بر اطمینان از نیازهای اسراییل تمرکز می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با «تروریستی» توصیف کردن اقدامات دفاعی فلسطینیان در غزه پس از بیش از ۱۶ سال محاصره ظالمانه از سوی صهیونیست ها گفت: نبردهای سختی در شهرک‌ های اسرائیلی اطراف غزه در جریان است و خبرهایی درباره کشته‌ شدن شهروندان آمریکایی در این درگیری‌ ها دریافت کردیم. این بدترین حمله به اسرائیل از سال ۱۹۷۳ است.

به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» اضافه کرد: ما با اسرائیلی‌ ها و فلسطینی‌ ها در تماس هستیم تا از اقدامات خصمانه اجتناب شود. ما هر کاری که در توان داریم انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که جبهه دیگری در این درگیری ظاهر نشود، از جمله با حزب الله لبنان.

عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت.

14020716000800_Test_PhotoN

 ابراز نگرانی دموکرات‌های کنگره از نبود سفیر آمریکا در اراضی اشغالی

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها و حملات غافلگیرانه حماس علیه رژیم صهیونیستی، چندین دموکرات آمریکایی از این موضوع که ایالات متحده سفیری در رژیم صهیونیستی ندارد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

گروهی از قانونگذاران دموکرات، روز شنبه بر لزوم تأیید سریع «جیکوب جی لو» که ماه گذشته از سوی بایدن به عنوان سفیر مستقر در رژیم صهیونیستی نامزد شده بود، تأکید کرده و تایید نهایی بایدن برای آغاز به کار فعالیت  سریع وی  را همزمان با تشدید درگیری‌ها بین حماس و رژیم صهیونیستی خواستار شدند.

به گزارش «هیل»، «بن کاردین»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از اینکه سناتورهای دیگر هم جهت تأیید فوری جی لو به عنوان سفیر پیشنهادی رژیم صهیونیستی هرچه سریع‌تربه وی پیوندند، ابراز امیدواری کرده است.

کاردین عنوان کرده است: «شرایط کنونی وجود یک سفیر تأیید شده از سوی سنا در اسرائیل را حیاتی می‌کند». سناتور«کریس مورفی» از ایالت کنتیکت نیز در این زمینه با کاردین ابراز همبستگی کرده و در شبکه اجتماعی ایکس از همراهی خودش با وی خبر داده است. مورفی نوشته است: «هر دوی ما موافق این موضوع هستیم که بایدن، جک لو را به عنوان سفیر مستقر در اسرائیل منصوب کند.

در پی این تصمیم‌گیری، سناتور «برایان شاتس» از ایالت هاوایی نیز از این تصمیم حمایت کرده و از نیاز آمریکا به سفیری در رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

در همین راستا دموکرات‌های دیگری هم از اینکه در بحبوحه تشدید درگیری‌ها و حملات حماس و رژیم صهیونیستی، ایالات متحده سفیری در اسرائیل ندارد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جیم هیمز»، عضو ارشد دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا  هم در اینباره عنوان کرده است: «رویدادهایی مانند حملات حماس به اسرائیل و جنگ در اوکراین اهمیت وجود سفیر را پررنگ‌تر می کند». به گفته وی نداشتن سفیر نوعی توهین به رژیم صهیونیتسی تلقی می‌شود.

لو که پیش از این به عنوان وزیر خزانه‌داری در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت می‌کرد، در اوایل ماه سپتامبر از سوی بایدن به عنوان نامزد جهت بر عهده گرفتن سمت سفیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد.

اصرارها برای انتخاب لو به عنوان سفیر مستقر آمریکا در رژیم صهیونیستی در حالی تشدید می شود که بسیاری از اعضای کنگره آمریکا حتی به عدم حضور رئیس مجلس نمایندگان هم به عنوان چالشی بسیار مهم برای فعالیت‌های آمریکا در رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی اشاره می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما