شناسهٔ خبر: 62797336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

عملیات «طوفان‌ الاقصی»

تلفات صهیونیست‌ها به هزار نفر رسید/ این یک جهنم واقعی است/ فعال‌شدن سامانه گنبد آهنین در نزدیکی مرز لبنان

منابع عبری از افزایش شمار تلفات رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی به هزار کشته خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت. تنش‌ها و درگیری‌های بین دو طرف به بالاترین حد خود رسیده و احتمال ادامه و تشدید درگیری‌ها همچنان وجود دارد.

هزار نفر به هلاکت رسیدند

منابع عبری از افزایش شمار تلفات رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی به هزار کشته خبر دادند. معاریو در این باره گزارش داد که از روز گذشته تاکنون در عملیات طوفان الاقصی، ۱۰۰۰ اسرائیلی کشته شده اند.

این در حالی است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عبری آمار کشته های صهیونیست‌ها را ۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

در همین حال وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان این عملیات تاکنون ۲۰۴۸ صهیونیست زخمی شده اند که در این بین وضعیت ۳۳۰ نفر وخیم و شرایط ۲۰ نفر دیگر بسیار وخیم است.

 این یک جهنم واقعی است/ «نتانیاهو» مقصر فاجعه است

رسانه های عبری در گزارش هایی رخدادهای ساعات اخیر در اراضی اشغالی را به منزله یک جهنم واقعی برای اسرائیلی‌ها توصیف کردند. رژیم صهیونیستی با وجود گذشت بیش از ۲۴ ساعت از آغاز عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین، همچنان در شوک طوفان الاقصی قرار دارد.

رسانه های عبری نیز در گزارش هایی با پرداختن به این تحولات، از وقوع یک فاجعه تمام عیار امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی خبر داده و درباره پیامدهای این رخداد هشدار می دهند.

در همین رابطه، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در صفحه نخست خود نوشت: «شکست اسرائیل در جنگ اکتبر ۲۰۲۳؛ صدها نفر کشته شده و ده‌ها نفر ربوده شده‌اند؛ این یک جنگ درون خانه است».

روزنامه یسرائیل هایوم نیز امروز نوشت: «آنچه رخ داده یک جهنم واقعی در جنوب (اراضی اشغالی) است، این عملیات فلسطینی‌ها شکست بزرگ ما در سال ۲۰۲۳ ، همانند شکست در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است!»

روزنامه معاریو نیز امروز نوشت: بعد از گذشت ۵۰ سال از جنگ اکتبر ۱۹۷۳ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یک بار دیگر غافلگیر شد.

روزنامه جروزالم پست نیز نوشت: حماس یک جنگ کشنده علیه اسرائیل به اجرا گذاشت.

روزنامه هاآرتص اما نوک پیکان انتقادات خود را به سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشانه رفت و نوشت: نتانیاهو مسئول فاجعه ای است که اسرائیل رخ داده است!

سامانه گنبد آهنین در نزدیکی مرز لبنان فعال شد/ بیانیه ارتش لبنان

رسانه‌های عبری زبان از فعال‌شدن سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند.

آنها گزارش دادند که این سامانه ضد موشکی در نزدیکی «کریات شمونه» و مرز میان اراضی اشغالی و لبنان موشک‌هایی را پرتاب کرده است.

از سوی دیگر منابع عبری گزارش دادند که کابینه رژیم صهیونیستی فردا و پس فردا تمامی مدارس اراضی اشغالی را تعطیل کرده است.

منابع لبنانی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی یک گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری را از سکوی موشک «الزاعوره» به سوی منطقه «الخریبه» حمله کرده است.

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از بمباران و پرتاب موشک از مناطق جنوبی کشور به سوی مواضع دشمن اسرائیلی در اراضی اشغالی لبنان، یگان‌های نظامی دشمن از طریق توپخانه و تانک مناطق شبعا، حلتا، کفرشوبا و الهباریه را هدف قرار دادند.

خطوط هوایی فرانسه پروازها به تل‌آویو را لغو کردند

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد در پی عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین و افزایش تنش‌ها در نوار غزه، ایرفرانس تمام پروازها به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

دولت فرانسه اعلام کرد خطوط هواپیمایی ایرفرانس تمام پروازها به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه دراین‌باره در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی BFM گفت: ایرفرانس پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

 

نظر شما