شناسهٔ خبر: 62795437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

لحظه به لحظه با مقاومت فلسطین؛

تحولات میدانی «طوفان الاقصی» در روز دوم

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی در حالی وارد دومین روز خود شده که نیروهای دیگر گروه های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.

صاحب‌خبر -

نورنیوزـ گروه سیاسی: عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل‌ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین‌های اشغالی انجام شده، تاکنون موجب هلاکت حداقل 600 صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو 600 صهیونیست دیگر شده است.

اسارت بیش از یکصد نظامی صهیونیست که در میان آنها یک سرلشکر نیز وجود دارد و همچنین تصرف موقت هفت شهرک صهیونیست نشین از دیگر دستاوردهای این عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین بشمار می رود.

این عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی که از صبح دیروز توسط رزمندگان جنبش حماس از غزه آغاز شد با پیوستن رزمندگان جنبش جهاد اسلامی وارد دومین روز خود شده و با شدت تمام ادامه دارد.


تصاویری از حمله راکتی مقاومت فلسطین به اهداف رژیم صهیونیستی


* 750 صهیونیست مفقود شدند

عملیات طوفان الاقصی آنقدر برای صهیونیست‌ها سهمگین بوده که روزنامه عبری "جروزالم" پست صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرده که حداقل ۷۵۰ اسرائیلی نیز طی آن مفقود شده‌اند.

* اذعان اسراییل به هلاکت نظامیان ارشد این رژیم در عملیات «طوفان الاقصی»

رژیم صهیونیستی به هلاکت شمار زیادی از نظامیان خود به ویژه فرماندهان ارشد این رژیم در جریان عملیات «طوفان الاقصی» اذعان کرد.
 

 * حزب‌الله: گروه‌های شهید مغنیه، پایگاه‌های صهیونیستی را در شبعا هدف قرار دادند

 حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های شهید «عماد مغنیه» سه پایگاه صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار داده است.

* مجروح شدن یک هزار و 700 فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۷۰۰ فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه مجروح شدند.

* بیش از یکهزار و  600 صهیونیست زخمی شدند


براساس گزارش منابع صهیونیستی، شمار زخمی‌های این رژیم در عملیات طوفان الاقصی مقاومت به بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن رسیده است.

* آماده باش سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بعد از تحولات اردن و مصر که منجر به کشته شدن چند صهیونیست در مصر شد، از همه سفارت‌ خانه‌های خود در سراسر جهان خواست، آماده باشند.

شب گذشته کارکنان سفارت این رژیم در اردن، سفارت را تخلیه و راهی تل‌آویو شدند.

* کشته شدن ۲ گردشگر صهیونیست در مصر

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی کشته شدن دو گردشگر صهیونیست در مصر را تایید و اعلام کرد یک صهیونیست دیگر نیز مجروح شده است.
 

* آغاز تخلیه ۴ شهرک صهیونیست‌نشین

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که اوضاع در شهرک‌های مجاوز غزه وخیم است و به همین دلیل هم‌اکنون ۴ شهرک در حال تخلیه است. 

از صهیونیست‌ها نیز خواسته شده سریعا خانه‌های خود را در این مناطق تخلیه کند و شهرک‌های دیگری در نوبت تخلیه هستند.

* جهاد اسلامی بیش از ۳۰ صهیونیست را اسیر کرده است

دبیر کل جهاد اسلامی اعلام کرد که دشمن با تخریب منازل در غزه و کشتار غیرنظامیان دنبال کسب روحیه است، ولی روزهای آینده این توهم و جنون را از بین خواهد برد.

بیش از ۳۰ اسرائیلی را به اسارت گرفتیم. کابینۀ دشمن باید واقعیت را بپذیرد. کوتاه‌ترین مسیر برای اینکه نیروی بیشتری از دست ندهد، پذیرش شکست است.
 

* اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد.
 

* ادامه انتقال تانک‌های اسرائیلی به اطراف نوار غزه 

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش اسرائیل همچنان در حال انتقال تانک به اطراف نوار غزه است.
 
 

آمریکا ناوهایش را به فلسطین اشغالی نزدیک می‌کند

منابع خبری مدعی شدند همزمان با تشدید درگیری بین نیروهای حماس با ارتش رژیم صهیونیستی، نیروی دریایی آمریکا در منطقه قصد دارد تعدادی از ناوهای خود را به فلسطین اشغالی نزدیک کند.

* احتمالا مفقود شدن چند آمریکایی طی عملیات روز گذشته حماس در اسرائیل

دو مقام آمریکایی ضمن اعلام اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه احتمالی اتباع خود از رژیم صهیونیستی است، گفتند: اطلاعاتی وجود دارد که 2 تبعه‌ آمریکا در عملیات روز گذشته حماس، مفقود شده‌اند.


نور نیوز

نظر شما