شناسهٔ خبر: 62793348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در صحن علنی:

مجلس و دولت به فکر معیشت کارکنان نیروی انتظامی باشند

بابایی کارنامی گفت: ان‌شاء الله مجلس و دولت به فکر معیشت پرسنل نیروی انتظامی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه شانزدهم مهر) مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: هفته نیروی انتظامی را به غیورمردان نیروی انتظامی کشور تبریک می‌گویم. ان‌شاء الله مجلس و دولت به فکر معیشت پرسنل نیروی انتظامی باشند.

وی با اشاره به بند یازدهم ماده بیست و دو در قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره کیان مجلس گفت: مباحث مهمی  در برنامه هفتم توسعه به تشخیص روسای جلسه به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود. اگر قرار است در کمیسیون آقای عزیزی و همکاران، فقط رأی خود را اعمال کنند این ارجاع دادن فقط وقت مجلس را می‌گیرد.

بابائی کارنامی با اشاره به اینکه در مباحث ارجاعی کمیسیون باید نظر و پیشنهادات نمایندگان نیز مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: چنین فضایی اصلاً وجود ندارد که این موضوع به نفع مردم و نمایندگان نیست. اگر قرار است ارجاع موضوعات به کمیسیون صرفاً رفع تکلیف باشد بهتر است وقت مجلس گرفته نشود و در صحن علنی موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 مجتبی ذوالنوری از اعضای هیات رئیسه مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اینکه پس از ارجاع موضوعی به کمیسیون فرصتی برای ارائه پیشنهاد از سوی نمایندگان فراهم شود پیش‌بینی نشده اما همه نمایندگان می‌توانند در کمیسیون حاضر شوند و اگر نظری دارند فی‌المجلس بیان کنند که رئیس نیز می‌تواند پیشنهاد را  به رأی بگذارد. چه در گذشته  و چه در حال  حاضر منعی برای حضور نمایندگان در جلسه کمیسیون وجود ندارد.

نظر شما