شناسهٔ خبر: 62786409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پیشین موساد: شلیک سه هزار موشک از غزه فراتر از هر پیش بینی است

تهران-ایرنا-رئیس پیشین سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) اذعان کرد که تا کنون سه هزار موشک از غزه به اسرائیل شلیک شده و این چیزی فراتر از انتظار و هر پیش بینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این مقام صهیونیست به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: هیچ گونه هشداری از این دست را از فلسطینی‌ها دریافت نکردیم و آنچه که امروز حاصل شد یک غافلگیری کامل بود.

رئیس پیشین موساد خاطر نشان کرد: نمی‌دانستیم که گروه‌های فلسطینی این تعداد موشک در اختیار دارند، همچنان که انتظار این را نداشتیم که این موشک‌ها همچنان که امروز عمل کرد، کارساز باشد.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حماس بدون آن که نیروهای اسرائیلی بفهمند، در انجام آموزش‌های آزمایشی موفق عمل کرده است.

ساعاتی پیش نیز شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام این کشور گزارش داد که حمله [طوفان الاقصی] حماس واشنگتن را غافلگیر کرد.

وی گفت: قدرت حماس در حمله به شهرک‌های اسرائیلی نگرانی‌هایی در رابطه با وجود نقاط ضعف (در ارتش رژیم صهیونیستی) ایجاد کرده است.

این مقام آمریکایی همچنین اعتراف کرد: واشنگتن در روزهای اخیر به هیچ وجه حمله قریب الوقوع به "اسرائیل" را پیش‌بینی نکرده بود.

وی همچنین گفت: اطلاعاتی در رابطه با تشدید تنش دریافت کرده بودیم اما هیچگونه اطلاعات راهبردی در این زمینه نداشتیم.

این مقام آمریکایی افزود: اطلاعاتی که بدست آورده بودیم، کافی نبود تا مسؤولانمان را مطلع کنیم که حمله‌ای در این سطح انجام خواهد شد.

همزمان با حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح روز شنبه (۱۵ مهرماه) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی سابقه به حداقل ۷شهرک‌صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که براساس اذعان رسانه های صهیونیستی حدود یکهزار نخبه از رزمندگان فلسطینی توانستند از ۷ شکاف موجود در حصار مرزی با نوار غزه وارد سرزمین های اشغالی شوند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات طوفان الاقصی، تاکنون ۳۰۰ صهیونیست کشته و بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

نظر شما