شناسهٔ خبر: 62780181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم/ استاندار همدان: گرامیداشت شهدا نباید محدود به مقطع خاصی باشد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: خاطرات هر یک از رزمندگان حاکی از بزرگی و عظمت آنها است و گرامیداشت شهدا محدود به مقطع خاصی نیست بلکه همه زمان ها مختص به این کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه شنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان افزود: گرامیداشت نام و یاد شهدا منحصر به یک مقطع نیست بلکه در همه روزها و زمان ها باید این برنامه ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: ما مدیون شهدا و مرهون بزرگی آنها هستیم چرا که شهدا در راه مانایی این سرزمین، این مردم، در راه فرهنگ تعالی بخش اسلام و قرآن جان خود را نثار کردند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان ادامه داد: یکی از مهم ترین تکالیف مسئولان برگزاری نکوداشت و بزرگداشت با هدف معرفی شهدا است.

قاسمی فرزاد درباره چرا حمله دشمن به آرمان ها و ارزش ها گفت: این هجمه به واسطه روح حاکم بر فرهنگ و روح حاکم در کتاب و آرمان ها با استکبار و استکبارگری، ستم و ستم گری مخالف است.

وی اظهار کرد: رزمندگان در راه دفاع از آرمان ها جان خود را اهدا کردند بنابراین این میراث گرانبها نباید در این عصر محصور شود بلکه در زمینه ترویج و انتقال این مفاهیم و ارزش ها به نسل های آینده تکلیف دارند.

استاندار همدان افزود: برگزاری آیین های گرامیداشت تنها منحصر به یک مقطع باشد بلکه در همه زمان ها باید یاد شهدا را زنده نگه داشت زیرا ما مدیون و مرهون بزرگی و عظمت شهدا هستیم.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: فعالیت هایی در راستای معرفی این فرهنگ تعالی بخش صورت گرفته است تا فرهنگ و حماسه رزمندگان را به نسل های بعدی منتقل کند.
وی ادامه داد : این فرهنگ به آیندگان نحوه دفاع از خود را یاد می دهد هر چند در گذشته به این میزان امکانات و تجهیزات برای ثبت و ضبط و انتقال وقایع و رخدادها نبود.

استاندار همدان گفت: بسیاری از وقایع دفاع مقدس هنوز پنهان باقی مانده یا در سینه شهدا برای هنیشه تاریخ پنهان ماند و تنها بخشی از وقایع منتقل شده است.
وی افزود: تفسیر وقایع جنگ توسط رزمندگان، آزادگان، جانبازان می تواند زمینه ساز تالیف کتاب های بیماری در حوزه دفاع مقدس و شهدا شود.

به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با حضور ۱۲۰ ناشر و هفت هزار اثر گشایش یافت.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما