شناسهٔ خبر: 62750215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حوزه‌های علمیه مازندران مراکز مهم تبلیغی ترویجی هستند

آیت‌الله «حسینی بوشهری» گفت: حوزه‌های علمیه مازندران به عنوان مراکز مهم تبلیغی، ترویجی و از افتخارات گذشته تا به حال بوده که در کشور و در دنیا درخشش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه شهرستان آمل که با حضور آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که ارزش‌ها و هنجار‌ها در جامعه از سوی روحانیون منتقل شده، مشکل فرهنگی در کشور وجود نداشت، اما دشمن با همه قوا تلاش دارد تا باهجه فرهنگی گسترده از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های الکترونیکی مردم را با ارزش‌های فرهنگی جامعه بیگانه کند

وی افزود: همه هجمه و تلاش دشمن و دعوا بر سر این است که دشمن با ریشه اسلام و عقبه انقلاب در جامعه ما مشکل دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پرچم دین و انقلاب را امروز روحانیت برافراشته و خیلی‌ها در داخل و بیرون از کشور سعی کردند به زمین بزنند، تصریح کرد: امروز روحانیت مبارز ما با همه وجود در میدان حاضر است و حتی برای این هدف مهم شهید هم می‌دهد تا پرچم به زمین نیفتد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: هرچند در این راه سختی و مشکلات وجود دارد، اما روحانیون ما و به خصوص طلبه‌ها نباید نگران نباشند، ما به برکت ائمه اطهار سرپا ایستاده‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه باید بیشتر به میدان آمد، و فرصت‌های زیادی که در اختیار روحانیون است، استفاده کرد، افزود: جامعه روحانیت کشور باید در فرصت‌ها به هنگام ورود کند و تاثیرگذار باشد، مردم کوچه و بازار و قشر‌های مختلف هنگامی که ادبیات خود، رفتار مناسب و عالم به عمل بودن را در کف جامعه ببینند، قطعا پذیرا خواهند شد.

وی با اشاره به این نکته که با همه غوغا و ضدیت علیه روحانیت در هر دوره. به ویژه امروز هم روحانیت ملجأ و پناهگاه مردم است، تصریح کرد: صداقت، کردار و رفتار روحانیت در طول تاریخ به عنوان حجت مقبول از سوی مردم بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ما جامعه روحانیون همواره بدهکار مردم هستیم، اما هیچ وقت طلبکار نبوده و نیستیم.

وی ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه ما به راستی شاگردان مکتب امام صادق (ع) و سربازان امام زمان (عج) هستند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین از حوزه‌های علمیه مازندران به عنوان مراکز مهم تبلیغی، ترویجی و از افتخارات گذشته تا به حال بوده که در کشور و در دنیا درخشش دارد، یاد کرد و گفت: نمونه‌های بارز آن‌ها عالمان و آیات بزرگ مرحوم حسن زاده و جوادی آملی از شهرستان آمل هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علم و دین هیچ وقت از هم جدا نیستند، افزود: در فضایی که سکولاریسم تلاش دارد جنگ بین علم و دین برپا کند به طور همه جانبه به دنبال جداسازی دین از سیاست و عادی کردن آن در جامعه است، باید این تلاش‌های مذموم را تبیین و روشنگری کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم ادامه داد: امروز از روحانیون و حوزه‌های علمیه انتظار است که برای مردم بیش از پیش تبیین کنند که سرمایه گذاری‌های معنوی همه انبیاء، و اولیای الهی که در همه عصر‌ها وجود داشت خروجی آن انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی یادآور شد: طلبه جوان ما از سالی که وارد حوزه علمیه شد، خدا ترسی و تقوا باید پیشه کند که این مشی الهی راه او را برای پیمودن مسیر درست هموار و مشخص می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: طلبه‌های جوان از فرصت به وجود آمده انقلاب، مراجع تقلید، رهبر انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه برای توسعه جامعه اسلامی بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما