شناسهٔ خبر: 62749090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین وزیر دفاع:

صنایع دفاع ۹۷ درصد نیاز دفاعی کشور را تامین می‌کند

همدان- ایرنا- جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در حوزه های دفاعی به یک کشور مقتدر و پیشرفته تبدیل شده است، گفت: امروز ۹۷ درصد نیاز دفاعی کشور بدون نیاز به استفاده از توان خارجی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار "سیدمهدی فرحی" روز پنجشنبه در یادواره شهدای ارتش شهرستان نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) این شهر افزود: این دستاوردهای بزرگ دفاعی به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه دشمنان پس از انقلاب فتنه‌های زیادی علیه ما به راه انداختند،افزود: زمانی‌که ارتش جمهوری اسلامی انسجام قبلی را نداشت، سپاه پاسداران هم تشکیل نشده بود کم تر از 2 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم بعثی عراق جنگ تمام عیار را با ۳۷ کشور پشتیبان علیه ما شروع کرد.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: آن زمان هیچ تجهیزات نظامی و دفاعی حتی سیم خاردار هم نداشتیم و از همان زمان لشکرهای مختلف مردمی، سپاه و بسیج متولد شد و نیروها بدون اینکه تجهیزات لازم داشته باشند، به جبهه‌ها رفتند و در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح دشمن جنگیدند.

سردار فرحی گفت: به مدد امدادهای غیبیی و شهدایی که جانفشانی کردند، از آب و خاک این مملکت دفاع کردند و یک وجب از خاک را به دشمن ندادند و با خون، اخلاص، جان و عشقشان این مملکت را زنده نگه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در صنایع دفاعی که حتی یک سیم خاردار نداشتیم، همه عشق، انگیزه و اعتقاد جوانان وارد صنایع دفاعی شد و طی چهار دهه دستاوردهای بزرگی را بدست آوردیم.

جانشین وزیر دفاع تاکید کرد: در عرصه ساخت پهپاد جزو سه یا چهار کشور برتر دنیا هستیم و همان کشورهایی که روزی به ما سیم خاردار نمی‌دادند، امروز خواهان دریافت پهپاد از ایران هستند.

سردار فرحی ساخت موشک‌های ضد زره، کروز، مهاجر ۱۰ با برد بیشتر از ۲ هزار کیلومتر، موشک‌های بالستیک سوخت مایع و جامد، موشک عماد، سنجش از راه دور، موشک کروز ابومهدی و نقطه‌زن را از دستاوردهای عظیم کشور در صنایع دفاعی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز قطب موشکی منطقه است و دشمن بداند این افتخارات و دستاوردها خواب نیست، واقعیت است.

وی به توان دفاعی کشور در حوزه هوافضا اشاره کرد و گفت: ماهواره‌بر نور سه که اخیرا در نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مدار ۴۵۰ کیلومتر قرار گرفت، دستاورد بزرگی است که با وجود تحریم‌ها به دست آمد.

جانشین وزیر دفاع ماهواره، ماهواره‌بر، ایستگاه زمینی، سکوی پرتاب و سایت پرتابگر را پنج مولفه مهم در صنایع دفاعی دانست که صد درصد بومی است و توسط جوانان و مهندسان ایرانی بومی‌سازی شده است.

پیشرفت های دفاعی ایران برای دشمنان باورنکردنی است

سردار فرحی با بیان اینکه پیشرفت های دفاعی ایران از جمله در حوزه فضایی این برای دشمنان باورنکردنی است، گفت: در حوزه پدافند هوایی هیچ چیز نداشتیم، اما به برکت انقلاب و خون شهدا تمام مولفه‌های چهارگانه پدافند از کوتاه برد، میان برد، بلندبرد و برد راهبردی با حدود ۳۰۰ کیلومتر را بدست آورده‌ایم و این دستاوردها صد درصد داخلی است.

جانشین وزیر دفاع ضمن تاکید بر اینکه دشمن امروز راهبردهای خود را به واسطه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ما تغییر داده است، گفت: دشمن به سمت جنگ نرم، فضای مجازی، علوم شناختی و تغییر ذهن‌ها و|| بنیان خانواده‌ها رفته است.

سردار فرحی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی و چنددستگی در کشور است، خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باید مسیر رشد، تعالی و بلوغ را تبیین کنیم، این رسالت ما در مسیر جهاد تبیین است‌.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از ما در هر خانواده‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می توانیم یک فرمانده گردان باشیم، گفت: رسالت امروز ما توجه به قرآن و اهل بیت(ع)، تداوم خون شهدا و جهاد تبیین است.

جانشین وزیر دفاع شهدا را اسوه و چشم و چراغ ملت دانست و تاکید کرد: برای ۳۵۰ هزار شهید جمهوری اسلامی و همه شهدای اسلام کلید واژه عشق مشترک است، این افراد با خدا معامله کردند، جان و مالشان را دادند و در مقابل بهشت را خریدند.

سردار فرحی ادامه داد: این ستاده‌های درخشان چراغ راه برای ما و کشور شده‌اند تا بعد از بیش از ۴۰ سال با وجود همه تحریم‌ها، نفوذ، مشکلات و فتنه‌های دشمنان اقتدار داشته باشیم‌.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تبریک هفته دفاع مقدس، هفته فراجا و هفته وحدت، یادآوردشد: نهاوند دروازه ورود تمدن اسلامی است.

سردار فرحی بر لزوم حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: آنچه که خداوند در وجود پیامبر اکرم(ص) قرار داده، باید در وجود خودمان نهادینه کنیم و به اهل بیت(ع) و قرآن توجه بیشتری داشته باشیم.

نظر شما