شناسهٔ خبر: 62737510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کنعانی در پاسخ به بیانیه مداخله‌جویانه انگلیس:

دستیابی به پیشرفت‌های علمی حق مسلم ایران است

سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه رژیم انگلیس درخصوص پرتاب ماهواره نور ۳ تاکید کرد: دستیابی به پیشرفت‌های علمی از جمله در حوزه هوافضا حق مسلم ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی با محکوم کردن بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه رژیم انگلیس درخصوص پرتاب ماهواره تصویربرداری نور ۳ گفت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوافضا، حق مسلّم جمهوری اسلامی ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از عصبیت و نگرش‌های خودمحورانه رژیم انگلیس نسبت به پیشرفت‌های ایران اسلامی است، در عزم ملت ایران برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد. البته چنین مواضع خصمانه رژیم انگلیس در قبال ملت ایران مسبوق به سوابق تاریخی بوده است.

وی ادامه داد: به رغم برخی تفاسیر برخاسته از تمایلات یکجانبه‌گرایانه برخی طرف‌ها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس، ایران تحمیل چنین رویکردهای نامتعارف را کاملاً مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران طبق موازین و مقررات بین‌المللی و در راستای تحقق حقوق خود به ویژه حق توسعه و پیشرفت، استفاده از فناوری‌های صلح‌آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی را برای خود محفوظ دانسته و در این مسیر منتظر نظرات برخی کشورهایی که درصدد تحمیل آرا و اقدامات یکجانبه خود بر دیگران هستند، نخواهد بود.

نظر شما