شناسهٔ خبر: 62720627 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به عدم حضور الاتحاد در بازی با سپاهان

استقامت کنار زمین سبز روی خط قرمز!

روزنامه جوان

بازیکنان تیم سعودی الاتحاد عربستان با وجود آنکه همه چیز محیای برگزاری بازی بود در برابر سپاهان حاضر نشدند و دیدار این دو تیم لغو شد.

صاحب‌خبر -

بازیکنان تیم سعودی الاتحاد عربستان با وجود آنکه همه چیز محیای برگزاری بازی بود در برابر سپاهان حاضر نشدند و دیدار این دو تیم لغو شد. هر چند که تا لحظه تنظیم این گزارش به صورت رسمی دلیل این حرکت غیرحرفه‌ای را بیان نکرده‌اند و تنها تقصیر را متوجه afc دانسته‌اند، اما اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد عدم حضور این تیم به دلیل وجود تندیس حاج قاسم در ورزشگاه بوده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه این تندیس سال‌هاست که در این زمین وجود دارد و روز قبل هم الاتحاد در همین زمین تمرین کرده بود، حرکت این تیم سعودی را بهانه‌جویی و ترس از شکست دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

 

محمد صالح سلطانی:
آیا حساسیتِ سعودی‌ها در برابر تندیس و تصویر ‎شهید سلیمانی به هم‌دستی و همراهی دولت عربستان با گروه‌های تروریستی و تکفیری مربوط است؟ آیا سعودی‌ها خود را در جبهه دشمنان سردار شهید ما می‌دانند که این‌طور به نماد‌ها و نشانه‌های او واکنش نشان می‌دهند؟
فاطمه مولایی:
عربستان برای امریکا گاو شیرده است و امریکا برای عربستان پدرخوانده. بازی الاتحاد و سپاهان لغو شد نشان داد که عربستان بدون اجازه امریکا جرئت نفس کشیدن هم ندارد. حالا که بهانه سردیس سردار سلیمانی را در ورزشگاه گرفتند، نشان داد امریکایی‌ها ترسیدند و بازی باید به دستور آن‌ها لغو می‌شد.
کاربری با نام «سجاد»:
در تاریخ بنویسید از مجسمه حاج قاسم هم می‌ترسند. #سپاهان
محسن مقصودی:
به احترام سپاهان ایران تمام قد می‌ایستیم... تندیس‎ حاج قاسم تندیس دفاع از صلح و انسانیت و عدالت و مبارزه با تروریسم است.
علی قلی‌زاده:
تیم الاتحاد عربستان از حضور در مسابقه با سپاهان به خاطر تندیس شهید قاسم سلیمانی امتناع کرد. این تندیس از سه سال قبل در نقش جهان نصب شده و نمایندگان AFC با حضور آن بازدید و مجوز میزبانی صادر کردند. همچنین نصب تصاویر رهبران و قهرمانان ملی کشور‌ها مصداق نشان‌های سیاسی منع شده فیفا نیست.
سجاد چهرازی:
دستمریزاد به بروبچه‌های تیم سپاهان؛ غیرت و شرف ملی انقلابی‌شان نشان داد که خط قرمزی مثل حاج قاسم عزیز عبور کردنی نیست. احسنت دارد.
محمد شیروانی:
در نبود کریم بنزما و عدم آمادگی تیم، با این جو وحشتناک استادیوم، بهترین راه فرار از شکست برای الاتحاد، همین شامورتی بازی‌ها بود. چون اگر در مقابل سپاهان ایران می‌باختند، طبل توخالی پول‌های چند میلیون دلاریشان، به صدا در‌می‌آمد!
الله‌کرم مشتاقی:
کم مانده عکس پادشاهاشون را روی کعبه نصب کنن! بعد به ما میگن فوتبال سیاسی نیست! سیاسی نبودن فوتبال را در ماجرای برافراشتن پرچم اوکراین حتی در بازی‌های گل کوچیک محلات اروپا دیدیم. همه دنیای شما فدای یک تار موی #حاج_قاسم
محسن پورپیر:
ناظران AFC در تاریخ سوم مهر از ورزشگاه اصفهان بازدید و آنرا یکی از بهترین ورزشگاه‌های آسیا دانسته‌اند، تشخیص وضعیت ورزشگاه بر عهده ناظران AFC و هرگونه مغایرت سیاسی یا زیرساختی با قوانین قطعاً در صدور جواز بازی لحاظ شده. بازی نکردن الاتحاد در مقابل سپاهان فقط به دلیل ترس این تیم بود.
کاربری با نام «آدم»:
یک روز قبلش تو همین ورزشگاه سپاهان کنار مجسمه حاج قاسم تمرین کرده بودن! سیاست کثیف این شکلیه دوستان.
کاربری با نام «راحیل»:
احمد شراحیلی و کریم بنزما و فابینیوو از الاتحاد که نبودند؛ مقابل سپاهان با اون حجم تماشاچی قبراق و دو آتیشه، فرار رو بر قرار ترجیح دادند وگرنه اون تندیس سردار عزیز رو روز قبل تو تمرین هم زیارت کرده بودند. چمدونا آماده، هتل رو هم قبل بازی تحویل دادند. خب نترس یه بردو باخت دیگه!

نظر شما