شناسهٔ خبر: 62710644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یاسوج پر ترافیک، مرکز مانیتورینگ ندارد

یاسوج-ایرنا-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترافیک شهر یاسوج مرکز استان هرساله در حال افزایش است اما مرکز مانیتورینگ برای کنترل هوشمند ترافیک ندارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جابر پیوست روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این مرکز در همه شهر های مرکزی کشور فعال است اما شهر یاسوج؛ که شهری گردشگر پذیر و ترافیک آن با بازگشایی مدارس تشدید می شود، از آن محروم است.

پیوست مراکز کنترل جامع ترافیک شهری یا مانیتورینگ را چشم شهر یاد کرد و تاکید کرد: یکی از ضرورت های امروزی شهرهای پرجمعیت مرکز کنترل هوشمند ترافیک است که متولان باید برای کاهش آمار جرم و تامین امنیت شهروندان چاره جویی کنند.

وی تاکید کرد: مراکز مانیتورینگ می توان تخلفاتی از قبیل سرعت غیر مجاز و حرکات خطرناک رانندگان در شهر را شناسایی و اعمال قانون کرد و این مرکز ها بر گره های ترافیکی نظارت دقیق دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: متولی اصلی مراکز مانیتورینگ، شهرداری های هر شهر است که می طلبد شهرداری مرکز استان دغدغه کاهش و کنترل ترافیک را داشته باشند.

وی به تصادفات منجر به فوت در سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در صورت فعال بودن مرکز مانیتورینگ و پایش تصویری کنترل ترافیک شهری و رعایت قوانین از سوی شهروندان شاهد بهبود وضعیت ترافیک شهر، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی هستیم.

جمعیت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ سال اخیر به طور معناداری افزایش یافته است به طوری که جمعیت این شهر که طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار نفر بود بنا بر برخی آمارها هم اینک از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.

مهاجرت های فراوان به یاسوج به عنوان مرکز استان موجب بروز پدیده حاشیه نشینی در این شهر شده و هر روزه شاهد تشـدید رونـد فزاینـده تـراکم جمعیـت هـای انسـانی ساکن شهر و حاشیه نشینی آن هستیم.

افزایش جمعیت شهر یاسوج و گسترش حاشیه نشینی بر تشدید ترافیک شهر یاسوج موثر بوده و حتی با بازگشایی مدارس خیابان های اصلی شهریاسوج در ساعت ۷ تا ۸ و پس از آن هم ساعت ۱۱ تا ۱۴ کاملا قفل بود که تردد روان را برای شهروندان مختل می کند.

تامین آرامش،آسایش شهروندان و تسهیل در تردد شهروندان باید برای مدیران شهری دغدغه و اهمیت داشته باشد و برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

نظر شما