شناسهٔ خبر: 62703257 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دیدار معاون پژوهشی وزارت علوم با وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوییس

در اولین روز حضور در اجلاس STS در کیوتو ژاپن، هیات جمهوری اسلامی ایران با خانم دکتر هیرایاما وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری (SERI) دولت سوییس دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، در این ملاقات که در حاشیه بیستمین دوره اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه برگزار شد، دو طرف در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه علمی و فناوری گفتگو نمودند. 

در این جلسه ضمن بیان تاریخچه‌ای از ارتباطات علمی و فناوری دو کشور که در سالهای گذشته از طریق مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد علم سوییس (SNSF) و دانشگاه علوم کاربردی زوریخ انجام شده است، در خصوص افزایش همکاری‌ها از جمله تاسیس کرسی زبان فارسی و ایران‌شناسی در سوییس، امکان بورسیه نمودن دانشجویان سوییسی در ایران برای فراگیری زبان فارسی، حمایت از انجام طرح‌های پژوهشی مشترک به ویژه توسط بنیاد علم سوییس و تبادل استاد و دانشجو تاکید شد. 

دو طرف در پایان این دیدار بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری برای افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید نمودند. 

در این دیدار علاوه بر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و رییس دانشگاه اراک به همراه دستیار وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوییس نیز حضور داشتند.

 

نظر شما