شناسهٔ خبر: 6270153 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

تشييع با شکوه شهيد غواص در استان البرز

صاحب‌خبر -

 پيکر شهيد غواص «سيد جليل ميري وَرکي» بر روي دوش مردم ولايتمدار کرج در حالي تشييع شد که کرجي‌ها براي بدرقه اين شهيد سنگ تمام گذاشتند.

مراسم تشييع پيکر شهيد غواص «سيد جليل ميري وَرکي» صبح پنجشنبه از ميدان شهداي کرج به سمت ميدان سپاه و سپس آستانه امام زاده طاهر(ع) با حضور پر شور مردم روزه دار و ولايتمدار کرجي برگزار شد.

البرزنشينان پيکر شهيد غواص «سيد جليل ميري وَرکي» را که يکي از دلاوران و غواصان خط‌شکن عمليات کربلاي 4 بود با افتخار تشييع کردند تا حماسه‌اي ديگر را در کارنامه اين استان ولايتمدار ثبت کرده باشند.

مسئولان استاني از جمله نماينده ولي فقيه، استاندار، فرماندار کرج، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندهان نظامي‌و انتظامي‌و شهردار و اعضاي شوراي شهر در کنار مردم و خانواده‌هاي شهيد در اين مراسم حضور داشتند.

آيت‌الله سيد‌محمد مهدي حسيني همداني نماينده ولي فقيه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اينکه امروز پيکر شهيدي واقعي و مدافع حريم ولايت را پس از 29 سال تشييع مي‌کنيم، اظهار کرد: امروز با حضور پر‌شور مردم پيکر شهيد سيد جليل ميري ورَکي را تا جايگاه ابديش بدرقه مي‌کنيم اين شور مردم بر گرفته از باورهاي ديني و انقلابي است.

وي در ادامه گفت: اين مراسم با شکوه و عظمت خاص آغاز شده است.

بايد با اتحاد و يکپارچگي عمل کنيم و شعار مردانگي، اقتدار، صلابت، و استکبار ستيزي را تحقق ببخشيم. آيت‌ الله حسيني همداني در ادامه خاطرنشان کرد: بايد ادامه دهنده راه شهدا باشيم و تلاش کنيم از مسير واقعي دور نشويم حضور مردم در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها نابودي استکبار را حتمي‌خواهد کرد.

شهيد «سيد جليل ميري وَرکي» فرزند سيد قاسم يکي از خط شکنان عمليات کربلاي 4 بود که در منطقه‌ام الرصاص به شهادت رسيده است. وي متولد ششم فروردين ماه سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است که در جبهه به عنوان تک تير انداز فعال بود و به عنوان خط شکن کربلاي 4 در اين عمليات به شهادت رسيد و حالا بعد از گذشت 29 سال از شهادتش هويت پيکر مطهر او شناسايي شد و در آستانه امامزاده طاهر (ع) کرج به خاک سپرده شد.

نظر شما