شناسهٔ خبر: 62689711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کره شمالی: آژانس انرژی اتمی سخنگوی آمریکا است

صاحب‌خبر -

شفقنا- کره شمالی آژانس بین المللی انرژی اتمی را سخنگوی ایالات متحده خواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز نوشت: کره شمالی امروز دوشنبه، سازمان دیده بان اتمی سازمان ملل را به دلیل پیوستن به کمپین فشار تحت رهبری ایالات متحده و «تنظیم» قطعنامه ای درباره برنامه های هسته ای پیونگ یانگ محکوم کرد.

سخنگوی وزارت صنعت انرژی هسته‌ای پیونگ یانگ با انتشار بیانیه‌ای از قطعنامه‌ای که روز جمعه در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به تصویب رسید که از کره شمالی می‌خواهد برنامه‌های هسته‌ای خود را محدود کند، انتقاد کرد.

این سخنگو این قطعنامه را «نتیجه توطئه» ایالات متحده و متحدانش توصیف کرد و گفت که وضعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته ای در حال حاضر «غیرقابل بازگشت» شده است.

این سخنگو افزود: «چنین اقدام مسخره‌ای از نیروهای متخاصم افشای نیت شوم آنها برای سرپوش گذاشتن بر اعمال جنایتکارانه خود در تهدید جدی سیستم بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توجیه سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی است».

این سخنگوی همچنین رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متهم کرد که با انتشار یک داستان نادرست در مورد یک آزمایش هسته‌ای قریب‌الوقوع، در ایجاد فضای فشار بر کره شمالی پیشرو است.

گروسی سال گذشته هشدار داد که این کشور منزوی می تواند آزمایش های هسته ای را برای اولین بار از سال 2017 از سر بگیرد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما