شناسهٔ خبر: 62686977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پرسپولیس به دنبال جبران در قطر

روزنامه جوان

هفته دوم رقـابت‌های لیگ قهـرمانـان آسیا امشب پیگیـری مـی‌شـود. بر همین اسـاس پرسپولیس و سپاهـان امشب به ترتیب به مصـاف الدحیـل و الاتحاد مـی‌روند و نسـاجی فـرداشب در آزادی با الهلال دیدار می‌کنـد.

صاحب‌خبر -

پرسپولیس شروع خوبی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان نداشت. باخت خانگی برابر النصر، آن‌هم با یک نمایش ضعیف چیزی نبود که هوادار پرسپولیس از قهرمان لیگ انتظار داشت. با این وجود عدم حضور تماشاگران، وضعیت نامناسب زمین بازی و البته شرایط حریف دلایلی بود که یحیی برای شروع ناکام تیمش آن‌ها را برشمرد و تأکید کرد که با توجه به امکانات و مهره‌های النصر نباید انتظار پیروزی سرخپوشان را داشت. توجیه سرمربی پرسپولیس برای هواداران قابل قبول نبود، اما صدا هم از کسی درنیامد تا تیم یحیی با فراموش کردن نتیجه بازی با النصر خود را مهیای بازی با الدحیل کند. دیداری که ساعت ۲۱:۳۰ امشب و به میزبانی حریف قطری برگزار می‌شود.
تعطیلی لیگ فرصت خوبی بود تا یحیی نقاط ضعف تیمش را برای رویارویی با دومین حریف سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا برطرف کند، اما نبودن در جریان مسابقات به همان اندازه باعث نگرانی سرمربی سرخپوشان شده است، به‌طوری‌که در کنفرانس قبل از بازی با کنایه تأکید می‌کند آخرین بازی پرسپولیس را به یاد ندارد! اما سطح دغدغه‌ها و نگرانی‌های یحیی با هواداران پرسپولیس تفاوت زیادی دارد، خصوصاً بعد از نمایش ضعیفی که یاران یحیی برابر النصر به تصویر کشیدند!
پرسپولیس مقابل النصر هیچ حرفی برای گفتن نداشت و این مسئله کوچک‌ترین ارتباطی به حضور رونالدو در زمین بازی نداشت، چراکه ستاره پرتغالی حریف عربستانی به جز فرصتی که از دست داد، حرکت قابل توجهی انجام نداد و دو گل النصر را بازیکنان عربستانی این تیم به ثمر رساندند. علاوه بر این در مصاف با النصر نه فقط ضعف خط حمله پرسپولیس بار دیگر خودنمایی کرد که این‌بار خط دفاعی که طی چند سال اخیر به نقطه قوت پرسپولیس تبدیل شده بود نیز عملکرد قابل دفاعی نداشت و حالا با این شرایط بیم آن می‌رود که یحیی و شاگردانش برابر الدحیل هم نتوانند بازی تماشاگرپسندی را ارائه دهند و با دست خالی قطر را ترک کنند. اتفاقی که می‌تواند شانس صعود سرخپوشان از گروه E را کمرنگ‌تر از قبل کند.
الدحیل حریف ساده‌ای نیست، آن‌هم در قطر. این تیم از مهره‌های سرشناسی، چون فیلیپه کوتینیوی برزیلی و همچنین اولونگا بهره می‌برد. بازیکنانی که یحیی باید برای مهار آن‌ها برنامه ویژه‌ای داشته باشد اگر نمی‌خواهد نتیجه بازی با الدحیل هم مانند النصر با شکست و ناکامی همراه شود. یحیی در مصاف با الدحیل، میلاد سرلک را به دلیل محرومیت به همراه ندارد، اما به نظر می‌رسد وحید امیری با رهایی از کمند مصدومیت، مشکل خاصی برای حضور در میدان نداشته باشد که این برای سرخپوشان جای امیدواری دارد.

سپاهان دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان که در نخستین گام به تساوی ۲-۲ برابر نیرو هوایی عراق دست یافت، امروز میزبان الاتحاد عربستان است. تیمی که با کسب ۱۹ امتیاز از هشت بازی گذشته خود در رده دوم جدول لیگ عربستان قرار دارد. این تیم چند روز قبل در جام حذفی عربستان به برتری مقابل الخلود دست یافت. دیداری که البته با تساوی یک- یک به پایان رسید تا برنده بازی در ضربه‌های پنالتی مشخص شود و دست‌آخر نیز این حریف سپاهان بود که به عنوان تیم برنده از میدان خارج شد. بردی که عبدالله المعیوف، گلر الاتحاد تأثیر زیادی در رقم خوردن آن داشت و نشان داد مورایس و شاگردانش باید برای باز کردن دروازه این تیم تلاش زیادی کنند. البته سپاهان مهاجمان خوبی دارد و علاوه بر آن در خط دفاع و هافبک نیز مهره‌هایی دارد که بتواند روی گلزنی آن‌ها حساب کند. مسئله‌ای که نونو اسپریتو سانتو، سرمربی الاتحاد نیز بدان اشاره دارد: «سپاهان یک تیم هجومی خوب است که انتظارات زیادی از آن داریم.» زردپوشان اصفهانی تنها تیم لیگ برتر هستند که موفق به کسب پیروزی در هر چهار بازی خود شده‌اند، اما با وجود کسب ۱۲ امتیاز از چهار بازی به حکم کمیته انضباطی (کسر چهار امتیاز) به رده پنجم سقوط کردند تا صدر جدول در اختیار یحیی و شاگردانش باشد. اما آنچه نتیجه بازی با الاتحاد را مشخص می‌کند تلاش دو تیم در مصاف امروز است، نه جایگاه آن‌ها در جدول رده‌بندی لیگ‌های ایران و عربستان. ضمن اینکه عدم حضور کریم بنزما در ترکیب الاتحاد به دلیل مصدومیت می‌تواند روحیه زردپوشان اصفهانی را برای برد این تیم افزایش دهد.

نساجی مازندران آخرین نماینده ایران است که در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود. شاگردان مهدی رحمتی که کار خود را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مومبای‌سیتی آغاز کردند تا صدرنشین گروه D باشند، سه‌شنبه از الهلال پذیرایی می‌کنند. تیمی که کار خود را با تساوی مقابل نوبهار نامانگان آغاز کرد تا به کسب نتیجه برابر نماینده عربستان امیدوارتر باشد. رحمتی سابقه حضور در لیگ قهرمانان را دارد، اما تیم او برای نخستین بار است که در این مسابقات حاضر شده و اتفاقاً شروع خوبی هم داشته است. ولی بی‌شک مصاف با الهلال قابل مقایسه با مومبای‌سیتی نیست. هرچند که نیمار در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قابل توجهی نداشت، اما بی‌تردید رحمتی باید برنامه ویژه‌ای برای مهار او داشته باشد اگر قصد کسب امتیاز در این مصاف خانگی را دارد.

نظر شما