شناسهٔ خبر: 62682764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ دانشمند برتر جهان اسلام در نشست علمی دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کردند

اصفهان - ایرنا - نشست "تبادل تجربه‌های علمی و فناوری"(STEP) با حضور ۲۰ نفر از دانشمندان برتر جهان اسلام در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست تبادل تجربه های علمی و فناوری (STEP) یک رویداد بین‌المللی است که امروز یکشنبه در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) برای ارتباط مؤثر و پیشرفت علم و فناوری در دانشگاه‌های مختلف اصفهان از جمله صنعتی این شهر برگزار شد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: امروز این دانشگاه میزبان ۲۰ دانشمند جهان اسلام بود که نشست های تخصصی علمی و فناوری با حضور آنها برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم آغاز این رویداد گفت: امروز ما شاهد اتحاد افکار مختلف هستیم که متعهد به تعالی حوزه علمی و فناوری هستند.

سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی افزود: جایزه مصطفی(ص) روحیه همکاری بین ملت‌ها را نمایان و محیطی فراهم می‌کند که ایده‌ها به اشتراک گذاشته شوند، پرورش یابند و با تبدیل شدن به واقعیت‌های ملموس بر زندگی انسان‌ها در سراسر جهان بویژه جوامع مسلمان تأثیر بگذارند.

وی با بیان اینکه ما در آستانه برخورداری از امکانات راهگشا قرار داریم، اظهار داشت: ما همانطور که مرزهای دانش را با هم بررسی و تحلیل می‌کنیم، نه‌ تنها تحت‌ تأثیر پرسش و خلاقیت قرار می‌گیریم بلکه مسوولیت رسیدگی به چالش‌های بزرگی که دنیای ما با آن روبروست را نیز بر عهده داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: تلاش‌های مشترک ما در زمینه‌های مختلف مانند پیشرفت‌های پزشکی، راه‌حل‌های انرژی پایدار و اکتشاف فضا، این قدرت را دارد که آینده‌ای روشن‌تر برای نسل‌های آینده رقم بزند.

مدیر مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: این دانشگاه بدنبال این است که ارتباط بین‌المللی بین استادان دانشگاه‌ها رقم بخورد.

پیمان مصدق افزود: عقد قرارداد بین دانشگاه صنعتی اصفهان و سایر دانشگاه‌های جهان اسلام در زمینه‌های علوم پایه و مهندسی، یکی از برنامه‌های نشست‌های تبادل تجربه های علمی و فناوری (STEP) است.

به گزارش ایرنا، جمعی از دانشمندان مسلمان حاضر در این نشست، امروز از مرکز داده اَبَر رایانه ملی و پژوهشگاه زیست‌ فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.

پنجمین دوره رویداد"جایزه مصطفی(ص)" در شهر اصفهان در حال برگزاریست و امروز در جریان این رویداد، نشست‌های تخصصی با حضور دانشمندان جهان اسلام در دانشگاه های بزرگ و برتر اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم مهر جاری ادامه دارد.

این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

نظر شما