شناسهٔ خبر: 62678619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

۲۵ استعداد برتر کنکور سراسری چهارمحال‌وبختیاری بورسیه صنعتی شدند

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار، در سال تحصیلی جدید ۲۵ استعداد برتر کنکور سراسری در استان بورسیه صنعتی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، یعقوب طادی رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای نخستین بار طرح بورسیه صنعتی استعدادهای برتر کنکور با مشارکت بنیاد نخبگان و صنایع برتر هر استانی اجرا می‌شود که در همین راستا ۲۵ سهمیه چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد. 

وی ادامه داد: این دانشجویان نخبه که رتبه آن‌ها زیر ۲ هزار بوده است بعد از انجام مصاحبه مهارتی و عملی انتخاب و اکنون در واحدهای صنعتی استان همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشغول فعالیت شده‌اند. 

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دانشجویان منتخب علاوه‌بر اینکه برای فراگیری دروس تئوری و درسی خود در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند یک روز در هفته را در یک واحد صنعتی مشغول به کار می‌شوند. 

طادی تصریح کرد: این دانشجویان بابت حضور خود در واحدهای صنعتی حقوق ماهانه دریافت می‌کنند و علاوه‌بر آن می‌توانند تابستان را به‌صورت تمام وقت در این واحدهای اقتصادی مشغول به کار باشند. 

وی یادآور شد: دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل به صورت نیروی رسمی این واحدهای صنعتی استخدام می‌شوند. 

طادی هدف اصلی از اجرای این طرح را شناسایی، توانمندسازی و حفظ نخبگان، پیش‌بینی آینده شغلی نخبگان و استعدادهای برتر و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح نه تنها استعدادهای برتر شناسایی می‌شوند و مهارت‌های لازم را برای آینده کاری خود فرا می‌گیرند بلکه واحدهای صنعتی نیز از نبوغ و ظرفیت این نخبگان در راستای بهره‌وری واحد خود بهره‌گیری می‌کنند.

 

نظر شما