شناسهٔ خبر: 62676425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان:

ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و دولتی در اولویت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل سابق شهر بندرانزلی خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده و در راستای ساماندهی بناهای تاریخی دستگاه‌های دولتی، با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در صورت تمایل و علاقمندی سرمایه گذاران، بنای تاریخی گراند هتل بندرانزلی واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به شیوه نامه‌های واگذاری ابنیه تاریخی بیان کرد: دو روش قابل واگذاری اجاره به شرط مرمت و بازسازی یا خرید کل ساختمان از جمله مواردی است که متقاضیان می‌توانند ضمن مراجعه به ستاد اجرایی فرمان امام یا اداره کل میراث فرهنگی از کم و کیف واگذاری و شرایط اختصاص آن آگاهی یابند.

جهانی یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی را ساماندهی و تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و بخصوص دولتی دانست و بیان کرد: شرایط برای سرمایه گذاری مردم و علاقمندان در حوزه میراث فرهنگی بیش از پیش فراهم است و در این راستا تمهیدات لازم نیز در نظر گرفته شده است.

نظر شما