شناسهٔ خبر: 62665430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

شهرداری‌ها برای احداث فضای تفریحی ویژه بانوان مشارکت کنند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شهرداری‌ها برای ایجاد فضاهای تفریحی و پارک‌ها در شهرهایی که این کمبود وجود دارد، می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، انسیه خزعلی در نشست «زنان، هفته وحدت و انعکاس همدلی» که در سالن سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه بانوانی از رده‌های سنی مختلف حضور دارند و امیدوار هستیم با این جدیت و انگیزه در شما بانوان عزیز، شاهد تحول روستاها و بخش‌های عشایری به همراه مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه بنای دولت بر پشتیبانی ویژه از روستاها است، افزود: در روستاها به عنوان مکانی برای الگوی جامعه اسلامی می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین و دستورالعمل‌ها عنایت به این دارد که امکانات بهتری برای روستاها فراهم شود، ادامه داد: اخیرا در ارتباط با ازدواج دهه شصتی‌ها توافقی با سه مرکز معاونت روستایی، تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و بانک مهر ایرانیان داشتیم که به تبع آن برای زوجین دهه شصتی روستایی چند امتیاز و تسهیلات مربوط به اشتغال، ازدواج، کالابرگ، کالاکارت جهیزیه و بیمه؛ مطرح است که به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همچنین بحث بیمه‌ زنان دارای سه فرزند از امسال شروع شده که دهیاران برای عملیاتی شدن این موضوع در همه روستاها همت کنند. در این راستا از طرفی بحث فروش مجازی محصولات و ایجاد بازارچه‌های مرزی، فصلی و دائمی در استان‌ها برای بانوان را دنبال می‌کنیم. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: بحث تحصیل و بازماندگی دختران از تحصیل از جمله مسائلی بوده که برای ما حائز اهمیت است. بدین صورت با ایجاد خوابگاه و تهیه وسایل حمل و نقل باید ادامه تحصیل آنان را فراهم کنیم. لذا دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی باید این موضوع را پیگیری کند.

وی در رابطه با کمبود فضای تفریحی برای بانوان عنوان کرد: شهرداری‌ها برای ایجاد فضاهای تفریحی و پارک‌ها در شهرهایی که این کمبود وجود دارد، می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

خزعلی با اشاره به اینکه مسئله ارتقای سطح مهارت بانوان از سمت استانداری، معاونت زنان و بخش‌های مربوطه مورد حمایت و پشتیبانی قرار دارد، تاکید کرد: با نگاه به این موضوع، امسال یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی را به مسئله زن و خانواده اختصاص داده‌ایم.

نظر شما