شناسهٔ خبر: 62662478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دانشگاه تربیت مدرس میزبان دانشمندان جهان اسلام

رئیس دانشگاه تربیت مدرس امروز میزبان برنده جایزه مصطفی (ص) و جمعی از دانشمندان حاضر در مراسم اهدای جایزه مصطفی(ص) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، میهمانان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) ٨ مهر ماه با حضور در دانشگاه تربیت مدرس با رئیس دانشگاه و جمعی از مسؤولان و روسای دانشکده‌ها دیدار کردند.

در ابتدای این نشست عبداله زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن خیرمقدم به مهمانان، به معرفی روسای دانشکده ها و اعضای حاضر در نشست پرداخت. در ادامه علامه رئیس واحد بین‌الملل و مدیر روابط علمی بین المللی به معرفی کوتاهی از دانشگاه تربیت مدرس و تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی و رشته های موجود در دانشگاه پرداخت.

سپس روسای دانشکده‌های علوم پزشکی، علوم زیستی، علوم پایه و مهندسی شیمی و رئیس پارک علم و فناوری مدرس به معرفی واحدها و دانشکده‌های خود و زمینه های تحقیقاتی آن پرداختند.

در ادامه چهار دانشمند جهان اسلام حاضر در جلسه؛ احمد فوزی اسماعیل رئیس دانشگاه فناوری مالزی (برگزیده دریافت جایزه مصطفی (ص) )، شکیل احمد عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد ملی اردو مولانا از کشور هند، سید احتشام حسنین از Indian Institute of Technology Delhi (IIT Delhi) کشور هند و نسرین ظفر احتشام از SHARDA UNIVERSITY کشور هند، ضمن معرفی کوتاهی از خود و دانشگاه‌های محل تدریس خود درباره  زمینه سازی بیشتر برای گسترش مراودات علمی و پژوهشی میان طرفین مطالبی را عنوان کردند.

در ادامه دانشجو رئیس دانشگاه به معرفی دانشکده‌های مختلف دانشگاه، پارک علم و فناوری و پردیس بین‌المللی اروند و ظرفیت ها و پتانسیل های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس پرداخت.

گفتنی است پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) ۱۰مهرماه امسال به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود. جایزه مصطفی(ص) که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد و توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده باشد.

نظر شما