شناسهٔ خبر: 62657420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:

به‌زودی ۳ هزار اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای خرید ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، قرارداد امضا شده است و امیدواریم که ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی جدید نیز از محل واردات تامین شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آیین بهره‌برداری از طرح نوسازی حمل‌ونقل عمومی تهران صبح امروز - شنبه ۸ مهرماه - در قالب هفتاد و چهارمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت، محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران و جمع دیگری از مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما در سرآغاز مسیر پرتلاطم حمل‌ونقل شهر تهران هستیم. طی دو سال گذشته تلاش‌های بسیاری توسط شهرداری و شورای شهر صورت گرفت، اما در ابتدای این مسیر هستیم و می‌توانیم با وحدت رویه اقدامات خوبی را به سرانجام برسانیم.

هرمزی ادامه داد: در متروی تهران با کمک دولت و پیگیری‌های شهرداری تهران و شورای شهر موفق شدیم قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو رابا ۲۵ درصد ابلاغ به ۷۹۰ واگن برسانیم که این بزرگترین قرارداد تامین واگن در تاریخ کشور است.

وی افزود: در مهرماه حفاری خط ۱۰ متروی تهران آغاز می‌شود و تعدادی از ایستگاه‌های باقیمانده در دو خط ۶ و ۷ نیز به افتتاح می‌رسد. همچنین در این ماه ۶ رام قطار اورهال‌شده از مجموعه تعهداتمان تحویل مترو داده می‌شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حوزه تامین اتوبوس قرارداد تامین ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه منعقد شده است. همچنین به زودی ۵۰ اتوبوس برقی به خط خیابان جمهوری افزوده می‌شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، هرمزی در پایان گفت: در مهرماه قریب به ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال و ۲۱۰۰ دستگاه شاغل در خط مشغول به خدمت‌رسانی است. امیدواریم با حمایت شهرداری و شورا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد خارج از کشور نیز تامین شود.

نظر شما