شناسهٔ خبر: 62656094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکالیف دادگستری تهران برای شهرداری در رعایت حریم فرودگاه مهرآباد

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بر ضرورت رعایت محدودیت‌های دالان (کریدور) هوایی در ساخت و سازهای حریم فرودگاه مهرآباد و دریافت استعلام شهرداری از مجموعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای تعیین سقف ارتفاع مجاز ساختمان‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دادگستری کل استان تهران، ابوالفضل نیکوکار روز شنبه در نشست با مدیرکل و معاونین فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شهرداران مناطق ۹، ۱۰ و ۲۱ و معاونان دادستان و سرپرستان دادسراهای عمومی و انقلاب نواحی ۳۰ و ۳۷ تهران، با تاکید بر لزوم رعایت ضمایم ۱۹ گانه کنوانسیون شیکاگو که به‌صورت بین المللی مورد توافق قرار گرفته است، افزود: شهرداری‌های واقع در حریم فرودگاه مهرآباد قبل از صدور مجوزهای ساخت و ساز در اطراف فرودگاه باید با استعلام از آن مرجع، محدودیت‌های کریدورهای هوایی را رعایت کنند تا از بروز حوادث و سوانح هوایی پیشگیری شود.

«معاهده هوانوردی بین المللی کشوری» که در هفتم دسامبر سال ۱۹۴۴ (معاهده شیکاگو، مجموعه معاهدات سازمان ملل متحد، جلد ۱۵، صفحه۲۹۵ ) امضا شده است ابزار قانونی بنیادینی است که با لحاظ کردن هوانوردی بین‌المللی غیرنظامی، حاکم بر حقوق و مسئولیت‌های دولت‌ها در این زمینه است.

وی ادامه داد: نقشه‌های حریم فرودگاه باید به صورت شفاف در اختیار شهرداری‌های مناطق مربوطه قرار گیرد تا طرح تفصیلی شهرداری تهران با توجه به آن، به‌روزرسانی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ بر لزوم هماهنگی شهرداری‌های مناطق ۹، ۱۰ و ۲۱ قبل از صدور مجوز ساخت و ساز با مجموعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، توسعه ساخت و ساز شهری در حریم فرودگاه مهرآباد تهران سبب شده تا شهرداری تهران محدودیت هایی را تعداد طبقات به دلیل خطر پرواز (منطقه کریدور پروازی) در مناطق ۹ و ۱۰ و ۲۱ با ملاک قرار دادن پهنه بندی هر منطقه اعمال کند که جزئیات آن در طرح تفصیلی شهر تهران ذکر شده است. صدور پروانه ساخت در مناطق ۹ و ۱۰ که دارای بیشترین بافت فرسوده شهری هستند اهمیت بیشتری دارد زیرا فعالان صنعت ساختمان در این مناطق خواستار استفاده از تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده بویژه در زمینه تراکم تشویقی هستند.

نظر شما