شناسهٔ خبر: 62648360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی و کوراش و درخشش برادران عالمیان/ بوکس بدون مدال!

ورزشکاران کشورمان امروز (شنبه) در هفتمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در ۱۱ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ورزشکاران کشورمان امروز (شنبه هشتم مهر ماه) در هفتمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در ۱۱ رشته ورزشی (تیراندازی، قایقرانی، بوکس، دوومیدانی، شطرنج، تنیس‌روی‌میز، بسکتبال ۳ نفره، هندبال، بسکتبال، قایقرانی و اسکیت) به مصاف رقبای خود رفته‌اند.

کاروان ورزشی شهید حججی که تا پایان روز ششم موفق به کسب ۳ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۰ برنز شده بود در پایان این روز بد‌ون تغییر نسبت به روز گذشته جایگاه نهمی خود را با وجود عدم کسب مدال طلا حفظ کرد. 

*نتایج ورزشکاران ایران در روز هفتم به شرح زیر است:

اسکیت

پایان کار ملی‌پوشان اسکیت مردان و بانوان در رقابت ۱۰ هزار متر

مسابقات اسکیت سرعت ۱۰ هزار متر بانوان بازی‌های آسیایی از صبح امر‌وز با حضور نهال مقدم رحمانی و سیده مهشید کیایی آغاز شد. 

ورزشکاران کشورمان با حریفانی از کره‌جنوبی، هنگ کنگ، هند، تایلند و چین تایپه به رقابت پرداختند که مقدم و کیایی نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت رسانده و قبل از رد شدن از خط پایان به کار خود پایان دادند. نماینده چین تایپه به عنوان قهرمانی دست یافت.

در ماده ۱۰ هزار متر مردان نیز امیر بهزادی و آزاد همتی با ورزشکارانی از کره‌جنوبی، هنگ کنگ، هند، تایلند و چین تایپه به رقابت پرداختند که نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط پایان به کار خود پایان دادند. نماینده کشور چین تایپه همانند بخش زنان به عنوان قهرمانی دست یافت.

هشتمی اسکیت‌بازان در رقابت‌های سرعت ۱۰ هزار متر

پس از پایان رقابت‌های اسکیت ۱۰ هزار متر بازی‌های آسیایی نتایج نهایی و جدول آخر ورزشکاران منتشر شد که طبق آن اسکیت بازان ایران با وجود ۱۳ سال غیبت در این رقابت‌ها میان قهرمانان جهان به عنوان هشتمی رسیدند.

نهال مقدم رحیمی و امیر بهزادی بروجنی در رقابت زنان و مردان ۱۰ هزار متر سرعت با دریافت لوح تقدیر مسابقات به عنوان نفرات هشتم معرفی شدند. همچنین آزاد همتی در رده دوازدهم و سید مهشید کیانی در جایگاه نهمی رقابت‌ها قرار گرفت. این در حالی است که طبق قانون، چون فاصله بهزادی در ۱۰ هزار متر مردان نصف دور با رقبا بود این اسکیت باز نباید از رقابت با تصمیم داوران بیرون می‌آمد. این اتفاق برای اسکیت بازان هندی در بخش زنان افتاد، اما مسابقه را ادامه دادند. مسئولان مسابقات اسکیت بازی‌های آسیایی از پیشرفت و نتیجه اسکیت بازان ایران که بعد از سال‌ها غیبت در مسابقات به عنوان هشتمی رسیدند، تقدیر کردند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

 

تیراندازی

رستمیان و جوهری‌خو به مدال برنز تپانچه میکس رسیدند

در ادامه مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی نمایندگان کشورمان در تپانچه ۱۰ متر میکس با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در خط آتش قرار گرفتند.

در پایان دور مقدماتی تیم ایران با امتیاز ۵۷۵ پس از هند و چین در رده سوم قرار گرفت.

نمایندگان کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف تیم پاکستان رفتند و با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.

به این ترتیب پرونده تپانچه ایران در بازی‌های آسیایی با کسب یک مدال برنز بسته شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

 

قایقرانی

صعود آقامیرزایی به فینال کایاک هزار متر مردان

مسابقات کانو و کایاک تک نفره و ۲ نفره ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مردان بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در مجموعه ورزش‌های آبی آغاز شد که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفتند.

علی آقامیرزایی در خط ۲ کایاک هزار متر تک نفره مردان با ورزشکارانی از تاجیکستان، هنگ‌کنگ، اندونزی، قزاقستان و سنگاپور به رقابت پرداخت که با زمان ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و راهی فینال شد.

رضایی به فینال کانوی هزار متر مردان رسید

در ادامه مسابقات کانو و کایاک تک نفره و ۲ نفره ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مردان بازی‌های آسیایی هانگژو که از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در مجموعه ورزش‌های آبی آغاز شده است محمدنبی رضایی در خط ۶ کانوی هزار متر تک نفره مردان با ورزشکارانی از تاجیکستان، چین تایپه، اندونزی، قزاقستان و هند به رقابت پرداخت که با زمان ۴ دقیقه و ۲ ثانیه بعد از حریف تایپه‌ای به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

صعود تیم ۲ نفره کایاک ۵۰۰ متر بانوان و مردان به فینال

در ادامه مسابقات قایقرانی هدیه کاظمی و الناز شافعیان در ماده کایاک ۲ نفره ۵۰۰ متر بانوان به رقابت با حریفانی از قزاقستان، سنگاپور، تایلند و ویتنام پرداختند که در پایان با زمان یک دقیقه و ۵۶ ثانیه به عنوان تیم سوم از خط پایان عبور کردند و راهی فینال شدند.

 پیمان قویدل و سپهر ساعت‌چی در ماده کایاک ۲ نفره ۵۰۰ متر مردان با حریفانی از قزاقستان، سنگاپور، قرقیزستان، اندونزی، تایلند و ماکائو به رقابت پرداختند که در پایان با زمان یک دقیقه و ۳۸ ثانیه به عنوان تیم اول از خط پایان عبور کردند و راهی فینال شدند.

صعود تیم ۲ نفره کانوی ۵۰۰ متر مردان به فینال

در ادامه مسابقات قایقرانی عادل مجللی و کیا اسکندانی در ماده کانوی ۲ نفره ۵۰۰ متر مردان با حریفانی از قزاقستان، کره‌جنوبی، هند، فیلیپین و تاجیکستان به رقابت پرداختند که در پایان با زمان یک دقیقه و ۵۳ ثانیه به عنوان تیم دوم از خط پایان عبور کردند و راهی فینال شدند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

کوراش

بریمانلو نقره‌ای شد

مجید وحید بریمانلو نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم در نخستین دیدار خود در مسابقات کوراش به مصاف چونگ هوانگ از ویتنام رفت و با برتری مقابل حریف راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بریمانلو در حالی مقابل حریف تایپه‌ای خود پیروز شد که سالن محل برگزاری مبارزات کوراش، یکصدا نماینده چین تایپه را تشویق می‌کردند.

سید محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و‌جوانان در کنار امیر صدیقی نظاره گر این مسابقات بود.

محمدرضا نصیری‌نژاد دبیر کل انجمن بین‌المللی کوراش جهان و رئیس انجمن کوراش ایران مسئولیت مدیریت فنی برگزاری این رقابت‌ها را بر عهده دارد.

وی در این مرحله به مصاف چانگ چان از تایپه رفت و با نمایشی زیبا ضمن برتری مقابل حریف خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

خیراندیشی از تاجیکستان با ضربه فنی پیروز شد تا اولین فینالیست تیم ملی کوراش در روز نخست باشد.

وی در مسابقه نهایی با شتوربابین نماینده ازبکستان در ۱۰ ثانیه پایانی شکست خورد و نقره‌ای شد. حریف ازبکی امتیاز ککو از وی گرفت و سپس امتیاز یوکو دیگر هم گرفت تا از نماینده کشورمان پیش بیفتد و در نهایت این نماینده ازبکستان بود که برنده شد و نماینده کشورمان به نشان نقره بسنده کرد.

رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو در ۴ وزن مردان و ۳ وزن زنان برگزار و تیم ملی کوراش مردان با ترکیب مجید وحید بریمانلو و صادق آزرنگ و تیم ملی بانوان با ترکیب طاهره آذرپیوند، دنیا آقایی، ملیکا امیدوند و زهرا باقری در این رقابت‌ها حضور دارند.

هدایت تیم ملی مردان بر عهده الیاس علی اکبری و تیم ملی بانوان بر عهده محبوبه خورشیدی است.

نگاهی به اوزان رقابت‌ها نشان می‌دهد ازبکستان برای کسب ۴ مدال طلای کوراش حساب ویژه‌ای باز کرده است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

بسکتبال سه نفره

ناکامی از رسیدن به نیمه نهایی با شکست لحظه آخری برابر مغولستان 

رقابت‌های بسکتبال سه نفره بازی‌های آسیایی امروز شنبه با برگزاری دیدار‌های مرحله حذفی پیگیری شد. در این مرحله از مسابقات تیم بسکتبال سه نفره ایران با ترکیب احسان دلیرزهان، محمد مهدی رحیمی و امیرحسین یازرلو به مصاف هند رفت و با برتری ۱۹ بر ۱۷ برابر این تیم راهی مرحله یک چهارم شد. مغولستان حریف ایران در این مرحله است.

تیم ملی بسکتبال سه نفره در حالی مقابل هند به برتری دست یافت که در مرحله مقدماتی هم برابر ژاپن، مالدیو و ترکمنستان پیروز شده بود و البته در رقابت با کره جنوبی شکست خورده بود. 

دیدار تیم‌های ملی بسکتبال سه نفره ایران و مغولستان در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی برگزار شد.

در این دیدار شاگردان «لوکا کاروالیو» در تیم ملی ایران با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ مقابل حریف خود شکست خورده و از صعود به نیمه نهایی بازمانده و به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان دادند.

در دقایق ابتدائی این دیدار ملی پوشان کشورمان از حریف خود عقب افتادند، اما در ادامه با دفاع منسجم‌تر جلوی حمله مغول‌ها رو گرفتند و با حملات گسترده‌تر و استفاده بهتر از موقعیت ها، جریان بازی را به دست گرفتند. 

ملی پوشان کشورمان تا ثانیه‌های پایانی بازی در رقابتی نزدیک با مغولستان برتری نتیجه را به سود خود حفظ کرده بودند، اما در دقیقه پایانی، جریان بازی به نفع حریف تغییر کرد و در نهایت در یک صدم پایانی در حالیکه دو تیم در امتیاز ١٥ برابر بودند، پرتاب یک امتیازی مغول‌ها نتیجه را ۱۶ بر ۱۵ به سود آن‌ها تغییر داد.

ملی پوشان بسکتبال سه نفره در حالی متحمل این شکست شدند که صبح امروز با غلبه بر هند راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

آن‌ها همچنین در مرحله مقدماتی در مصاف با ژاپن، مالدیو و ترکمنستان پیروز شده بودند و نتیجه رقابت با کره جنوبی را هم واگذار کرده بودند. 

احسان دلیرزهان، علیرضا شریفی، محمد مهدی رحیمی و امیرحسین یازرلو ترکیب تیم بسکتبال سه نفره را در بازی‌های آسیایی تشکیل می‌دهد.

این تیم با هدایت «لوکا کاروالیو» از برزیل در این بازی‌ها شرکت کرده است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

بسکتبال

صعود بسکتبال ایران به یک‌چهارم نهایی به غلبه بر گربه سیاه

در ادامه مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی تیم ملی ایران با غلبه بر قزاقستان به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات راه پیدا کرد.

این تیم بعد از برتری مقابل تیم‌های امارت و عربستان در سومین دیدار مرحله مقدماتی با ترکیب همیشگی خود متین آقاجانپور، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و میثم میرزایی به مصاف قزاقستان، گربه سیاه خود رفت و به برتری دست یافت.

تیم ملی ایران در نهایت با نتیجه ۸۶ بر ۶۰ به پیروزی رسید و به عنوان صدرنشین مستقیماً راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نوید رضایی‌فر هم با کسب ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و سیدمحمد پولادگر، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش در سالن بسکتبال حضور داشتند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

تنیس روی میز

تاریخ‌سازی با راکت ادامه دارد

تیم دوبل برادران عالمیان با پیروزی مقابل ژاپن مدال برنزشان را قطعی کردند.

بعد از کسب نخستین مدال برنز تیمی تاریخ تنیس روی میز ایران، حالا باید نخستین مدال دوبل تنیس روی میز کشورمان را در بازی‌های آسیایی جشن بگیریم.

نیما و نوشاد عالمیان، لحظاتی پیش در یک نمایش فوق‌العاده، اجازه نفس کشیدن به دو پینگ‌پنگ‌باز ژاپنی را ندادند و با برتری قاطع ۳ بر صفر راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

آنالیز دقیق حریف، از همان ابتدا برادران عالمیان را در مسیر پیروزی قرار داد تا آن‌ها موفق شدند در سه دست و با نتایج ۱۱ بر ۶، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۵ تیم دوبل ژاپن متشکل از ماتسوشیتا و اویکاوا را شکست بدهند. با این برد ارزشمند مدال برنز تیم دوبل تنیس روی میز ایران برای نخستین بار در تاریخ قطعی شد و حالا این دو برادر برای صعود به فینال رقابت‌های دوبل مردان باید در مرحله نیمه نهایی و در جو وحشتناک ورزشگاه گونگشو با تیم دو نفره چین دیدار کنند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

هندبال

شکست تیم‌ملی هندبال کشورمان مقابل بحرین قدرتمند 

تیم‌ملی هندبال ایران نتیجه دومین بازی خود در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی را واگذار کرد.

تیم ملی هندبال کشورمان در دومین بازی خود در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات هندبال مردان در بازی‌های آسیایی هانگژو امروز شنبه هشتم مهرماه به مصاف تیم بحرین رفت. 

نیمه نخست این دیدار در حالی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی تیم بحرین دروازه ایران را باز کرد. در دقیقه پنج بازی ملی‌پوشان ایران نخستین گل خود را به ثمر رساندند تا این بازی با تساوی یک بر یک ادامه پیدا کند، هر دو تیم در بیست دقیقه ابتدایی نیمه نخست این بازی رقابت پایاپایی را داشتند به طوری که اختلاف امتیازات در نیمه ابتدایی به عدد ۲ هم نمی‌رسید.

اما در ادامه این تیم بحرین بود که قوی‌تر ظاهر شد و با امتیاز ۱۰ بر ۶ از ملی‌پوشان کشورمان پیش افتاد. در نهایت شاگردان ووسلین ویوویچ نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۲ به ۷ به حریف واگذار کردند تا به عنوان تیم بازنده به رختکن بروند. 

تیم بحرین نیمه دوم بازی را هم با قدرت شروع کرد. روند برتری حریف در این نیمه هم ادامه داشت. در دقیقه هشتم این نیمه افشین صادقی ملی پوش کشورمان پس از خطا روی حریف و اعتراض به داوری از زمین بازی اخراج شد. در نهایت نیمه دوم این بازی هم با نتیجه ۲۹ به ۲۰ به سود بحرین تمام شد تا دومین شکست تیم‌ملی ایران در این مرحله از مسابقات رقم بخورد. 

سومین و آخرین دیدار تیم ملی هندبال در این مرحله روز یکشنبه، نهم مهر ساعت ۹:۳۰ برگزار می‌شود که ملی‌پوشان باید با کره‌جنوبی دیدار کنند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز مسابقات روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی/ بریمانلو نقره‌ای شد

بوکس

رمضان‌پور هم حذف شد/ بوکس ناکام در کسب مدال و سهمیه

در ادامه رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز از ساعت ۱۲:۱۵ به وقت تهران در وزن ۹۲+ کیلوگرم ایمان رمضان‌پور مقابل حریفی از هند روی رینگ رفت.

رمضان‌پور که در بازی نخست مقابل حریفی از کره جنوبی به برتری دست یافته بود، در مرحله یک‌چهارم‌نهایی با نارندر از هندوستان روبه‌رو شد.

رمضان‌پور راند نخست را با جنب و جوش و تحرک بیشتری آغاز کرد و با رقص پا و تحرک بیشتر بر حریفش برتری داشت.

با آغاز راند دوم و سوم، اما بوکسور هندی با تجربه بیشتر توانست برتری خود را به رمضان‌پور دیکته کند و در نهایت در پایان ۳ راند موفق شد نماینده ایران را شکست داده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

نارندر هندی با پیروزی در این دیدار علاوه بر صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

تیم ایران با پنج بوکسور در این رویداد حضور یافته بود. علی حبیبی‌نژاد، دانیال شه‌بخش، سیدشاهین موسوی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور مشتزنان کشورمان در این مسابقات بودند.

حسین نهرودی سرمربی و همایون امیری مربی تیم اعزامی به هانگژو بودند.

بازی‌های آسیایی نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که بوکس ایران در کسب مدال و سهمیه ناکام بود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز هفتم با مدال‌‌آوری تیراندازی و کوراش/ بوکس بدون مدال!

شطرنج

پیروزی تیم ایران برابر قزاقستان در گام دوم

در ادامه رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو تیم ملی شطرنج ایران در دومین بازی خود به مصاف تیم قزاقستان رفت و ۳ بر یک حریف خود را شکست داد.

در این بازی دانشور و طباطبایی رقبای خود را شکست داد و مقصودلو و ایدنی نیز مقابل حریفان مساوی کردند تا در نهایت تیم ایران با نتیجه ۳ بر یک مقابل حریف قدرتمند خود به پیروزی برسد.

دوومیدانی

تفتیان به چهارمی دوی ۱۰۰ متر بسنده کرد/ حمیده اسماعیل‌نژاد هفتم شد

حسن تفتیان که در نیمه‌نهایی دوی ۱۰۰ متر بازی‌های آسیایی هانگژو با ثبت رکورد ۱۰.۱۳ ثانیه به عنوان نفر اول گروه خود از خط پایان رد شد و فینالیست شده بود در مرحله فینال با رکورد ۱۰.۱۴ ثانیه در رده چهارم ایستاد تا دست یوزپلنگ ایرانی از کسب مدال بازی‌های آسیایی کوتاه بماند.

همچنین حمیده اسماعیل‌نژاد، پدیده دوومیدانی ایران در ماده دوی سرعت زنان در فینال بازی‌های آسیایی با رکورد ۱۱.۵۴ ثانیه به رتبه هفتم رسید و از رسیدن به مدال بازماند.

فرزانه فصیحی دیگر دونده ۱۰۰ متر ایران روز گذشته با رکورد ۱۱.۷۰ ثانیه نتوانست جواز صعود به فینال را کسب کند و حذف شد.

انتهای پیام/

نظر شما