شناسهٔ خبر: 62642948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در هفته وحدت رقم خورد

اجتماع علمای اهل تشیع و تسنن بمناسبت هفته وحدت در بهشهر

به مناسبت هفته وحدت ، علمای شیعه و سنی امسال در روستای یکه توت بهشهر ، سالروز میلاد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند..

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،به مناسبت هفته وحدت علمای اهل شیعه و سنت در روستای یکه توت شهرستان بهشهر با برپایی آیین های ویژه ، هفته وحدت ، سالروز میلاد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند.

همایش علمای اهل تسنن و تشییع امسال با هدف اتحاد و نقشه برآب کردن دشمنان با سخنرانی حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در روستای یکه توت از چهار روستای شیعه و سنی نشین حاشیه خزر برگزار شد.


در این گردهمایی حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و عبدالرحمن آخوندکر امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن هر کدام در زمینه های ملی، اقتصادی، سیاسی و دینی حفظ وحدت سخن گفتند و امر وحدت را در نقشه برآب کردن دشمنان ضروری دانستند . 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در این اجتماع گفت :دشمنان اسلام همواره در تلاش هستند تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و این امر ضرورت برگزاری چنین مراسمی را چند برابر می کند.


حجت الاسلام لطیفیان تاکید کرد: وحدت و انسجام یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و باعث هویت بخشی به اقوام و مذاهب شد.


او گفت : یکی از حربه های دشمنان کشور ما تفرقه بین اهل تسنن و تشیع است که باید مردم و روحانیون متوجه و بیدار باشند .


امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن نیز گفت: وحدت در یک هفته و یک روز خلاصه نمی‌شود بلکه برای تمام سال است ولی برای هم اندیشی این هفته را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند.


عبدالرحمن آخوندکر ادامه داد : اقوام باید متوجه مکر و حیله دشمنان باشند و با اختلاف آب به آسیاب دشمن نریزند .


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر در حاشیه این مراسم گفت : شهرستان بهشهر در استان مازندران دارای ۴ روستای تلفیقی از اهل تسنن و تشیع از جمله روستاهای (قره تپه ،یعقوب لنگه،نمک چال و یکه توت )استکه با وحدت و انسجام مثال زدنی در کنار هم زندگی روز مره را سپری می کنند .


حجت الاسلام بابایی افزود: تا کنون این روستاها با داشتن روحانی و مولوی اختلافی نداشته و در مواردی همچون ازدواج ،شغل و کشاورزی مشترک دارند .


او ادامه داد : علمای حاضر در این همایش بار دیگر بر تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان و دوری از نفاق تاکید کردند.


سال گذشته این مراسم در دهستان میانکاله در روستای قره تپه بر گزار شد.


نظر شما