شناسهٔ خبر: 62630683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

دومین مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان برگزار شد

انتقاد جمهوری‌خواهان از ترامپ به دلیل غیبت در مناظره‌ها

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل: دومین مناظره میان نامزدهای احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2024 در آمریکا در حالی برگزار شد که هفت نامزد حاضر در آن تلاش کردند با انتقاد از عملکرد بایدن در حوزه‌های مختلف، حمله به یکدیگر و رقیب اصلی‌ شان در میان جمهوریخواهان یعنی دونالد ترامپ جایگاه خود را تقویت کنند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره جدیدترین مناظره انتخاباتی بین جمهوریخواهان آمریکا که بامداد پنج‌شنبه برگزار شد، آن را «پر هرج و مرج» توصیف و خاطر نشان کرد که رقبای دونالد ترامپ در این مناظره با هم درگیر شدند و به جو بایدن رئیس ‌جمهوری کنونی و همچنین ساکن قبلی کاخ سفید و یکدیگر بر سر مسائلی از چین گرفتن تا مهاجرت و اقتصاد حمله کردند. اما با پایان یافتن مناظره، به نظر می‌رسد که هیچ یک از هفت نامزد حاضر در صحنه نتوانستند آن نوع از رقابت‌های مقدماتی را که ترامپ به ‌رغم چهار کیفرخواست مطرح شده علیه او ماه‌ها بر آن تسلط داشته است، تغییر دهند.
ترامپ که در جدیدترین نظرسنجی رویترز با 37 درصد از رقیب خود برای نامزدی پیشتاز بود، مانند اولین مناظره ماه گذشته در ویسکانسین از حضور در این مناظره نیز صرف نظر کرد. ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا از اولین فرصت خود استفاده کرد تا از ترامپ به دلیل آنچه آن را «مفقود شدن» عنوان کرد و اضافه کردن تریلیون‌ها دلار به بدهی خود انتقاد کند. دیسانتیس با تشویق تماشاگران در ادامه این مناظره که در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: او باید امشب روی این صحنه باشد. او، این را مدیون شماست که از سوابقش دفاع کنید. دیسانتیس که تعداد هوادارانش در نظرسنجی‌ها پس از این که به طور گسترده به عنوان رقیب اصلی ترامپ شناخته شد کاهش یافته است، پس از ماه‌ها اجتناب از درگیری مستقیم به تازگی تمایل بیشتری به حمله به نامزد پیشتاز و رقیب خود داشته است.
مایک پنس معاون ترامپ در سال‌های 2017 تا 2021 نیز انتقاد ملایمی از تمایل ترامپ برای متمرکز کردن قدرت در دولت فدرال ارائه کرد و قول داد که قدرت را به ایالت‌ها بازگرداند. همچنین نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت که ترامپ با تمرکز انحصاری بر تجارت به جای مسائل امنیتی گسترده ‌تر، رویکرد اشتباهی در قبال چین اتخاذ کرده است.
دونالد ترامپ دقایقی پیش از شروع مناظره برای کارگران خودرو در ایالت میشیگان سخنرانی کرد و یک روز پس از پیوستن بایدن به صف اعتراض اتحادیه خودروسازان، خود را وارد مناقشه ملی بین کارگران اعتصابی و خودروسازان برجسته ایالات متحده کرد. رئیس‌جمهور سابق با اجتناب از هر دو مناظره نشان داد که به جای رقبای جمهوریخواه که در نظرسنجی‌ها عقب مانده‌اند روی بایدن، رقیب سابق و شاید آینده‌اش تمرکز کرده است. در شرایطی که کمتر از چهار ماه تا اولین رقابت نامزدی جمهوریخواهان در آیووا باقی مانده است، رقبای ترامپ برای تضعیف قدرت او در کمپین مقدماتی زمان کمی دارند.

 
دعوای نامزدهای جمهوریخواه با خودشان، با ترامپ و با بایدن 
در همین حال، شبکه بلومبرگ در گزارشی از دومین مناظره جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا، به ‌ویژه جدال میان نیکی هیلی و ویوک راماسوامی پرداخت و تصریح کرد: نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در این مناظره به شدت با ویوک راماسوامی و تیم اسکات سناتور ایالت کارولینای جنوبی بحث کرد و ران دیسانتیس هم تلاش کرد تا جایگاه خود را به عنوان گزینه اصلی برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا حفظ کند و در 16 دقیقه اول این مناطره دو ساعته سکوت کرد.
این هفت نامزد در جریان یک مناظره پر سروصدا و شلوغ به دونالد ترامپ ، نامزد حزب جمهوریخواه، رئیس جمهور جو بایدن و یکدیگر حمله کردند.
ترامپ که بار دیگر از این مراسم صرف نظر کرده بود، نسبت به مناظره اول، بیشتر هدف قرار گرفت. کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی تاکید کرد که ترامپ از دفاع از سابقه خود می ‌ترسد و راماسوامی، بایدن را «پوسته توخالی» رئیس جمهور خواند. محورهای اصلی مورد بحث میان نامزدها را بحران مرزی در مرز بین ایالات متحده و مکزیک، موضع واشنگتن درقبال پکن، تامین مالی اوکراین، اعتراضات اتحادیه خودروسازان، قانون و نظم اجتماعی و همچنین سقط جنین عنوان کرد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما