شناسهٔ خبر: 62607293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به مناسبت روز جهانی گردشگری

اقامت بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در خراسان جنوبی

۲۲۶ هزار و ۸۹۳ گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی اقامت داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفتگو بااقامت بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در خراسان جنوبی خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: در این مدت ۲۲۳ هزار و ۸۲۳ مسافر داخلی و ۳ هزار و ۷۰ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان اسکان داشته اند.  

 شاه وردی افزود: میزان بازدید‌ها از جاذبه‌های خراسان جنوبی در این مدت ۴ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۸۵ نفر است.  

وی گفت : گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای فرانسه ،آلمان ،چین ،افغانستان و سوئیس در این استان حضور داشتند .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی همچنین از فرش قرمز خراسان جنوبی در پائیز هزار رنگ برای گردشگران اشاره کرد وافزود : برای اولین بار در خراسان  جنوبی فصل جدید گردشگری برنامه ریزی شده است و  جشنواره ها و رویدادها در این فصل اجرا می شود . 

خراسان جنوبی با داشتن شش اثر ثبت شده جهانی شامل بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ اکبریه ، ژئوپارک طبس ، روستای خراشاد (از حیث توبافی)و ۴کاروانسرای طبس و سرایان نه تنها نظر هموطنان داخل کشور بلکه نظر گردشگران خارجی را به خود جلب می کند.

۵ تا ۱۱ اردیبهشت هفته گردشگری نامگذاری شده است.  

گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی گردشگران داخلی و خارجی

نظر شما