شناسهٔ خبر: 62601508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

تلاش برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی در کشور

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در نشست پیگیری مسکن ملی دانشگاهیان استان سمنان در دانشگاه سمنان گفت: به‌منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ساخت خوابگاه متأهلی در دست اجراست که به حفظ جوانی جمعیت نیز کمک می‌کند.

وی افزود: خوابگاه متأهلی به جوانی جمعیت کمک می‌کند و انتظار می‌رود بانک‌ها و استان‌ها در این زمینه همراهی کنند.

خطیبی گفت: برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی تلاش می‌کنیم و باید بخش‌های مختلف در این زمینه مشارکت کنند.

 معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تأمین مسکن برای اقشار مختلف ازجمله کارکنان، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی همچنین گفت: بر اساس سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، دانشگاه‌ها را متعهد کردیم تا خوابگاه‌های متأهلی را افزایش دهند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌کل خوابگاه‌های متأهلی تا قبل از سال ۱۴۰۲ در کل کشور یک هزار و 200 واحد و یک هزار واحد از این تعداد قابل استفاده بود.

خطیبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعهد ۳۰۰ واحد داشتیم که ۱۵۰ واحد در اصفهان، اردبیل، سمنان و تبریز تحویل شد و ۱۵۰ واحد هم تا دهه فجر تحویل می‌دهیم؛ البته در تلاش هستیم تعداد بیشتری را بسازیم.

وی درباره تأمین مسکن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: برای تأمین مسکن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها با توجه به قانون جهش ملی مسکن قرار شد تا بیش از یک هزار هکتار از اراضی دانشگاه‌ها را در توافق با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن استادان استفاده کنیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این اراضی نباید در پردیس اصلی باشد و طرح تفصیلی برای ساخت آن وجود داشته و باید به نحوی مازاد باشد

نظر شما